۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۲۵۲۴۲
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامی» منتشر شد
کتاب «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامی» کوششی است در جهت شناخت یکی از این دو آرمان بزرگ بشری یعنی رهیافتی است به مفهوم عدالت.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامی» اظهار داشت: درتاریخ تکاملی بشر، برخی از مفاهیم از اعتبار و جایگاه ویژه ای‌برخوردارند. این مفاهیم وسعت و ژرفای بسیار دارند. شکیبایی، مقاومت، مبارزه، شجاعت، محبت، ایمان، امید، آزادی، عدالت و... از این جمله اند.

وی گفت: در این میان دو مفهوم اخیر یعنی آزادی و عدالت، از گونه‌ای دیگرند اینکه چه مبارزاتی برای دست یابی به این دو آرمان صورت گرفته و چه جان‌هایی در راه آن‌ها فدا شده، بر کسی پوشیده نیست. به جرات می‌توان گفت که حتی این دو در ادوار مختلف انگیزه و غایت زندگی انسان بوده‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تحقیق حاضر کوششی است در جهت شناخت یکی از این دو آرمان بزرگ بشری یعنی رهیافتی است به مفهوم عدالت.

وی افزود: تردیدی نیست که هر تلاشی در این زمینه، می‌تواند از جهاتی مقبول و مغتنم باشد، چرا که عدالت یک مفهوم ساده نیست. عدالت یک نگرش و یک ایده و یک تلقی از زندگی در ابعاد مختلف آن است.

پهلوانی اظهار داشت: عدالت می‌تواند زاویه نگرش ما باشد به تمامیت هستی. می‌تواند راهی باشد به شناخت سایر مقولات. اگر می‌گوییم، عدالت، آرمانی است که انسان‌ها در راه آن جان داده‌اند پس کوشش‌های‌فکری در جهت شناخت آن یک ضرورت است و حتی ارزش آن را دارد که همه زندگی فکری مصروف آن شود.

وی گفت: عدالت یک مفهوم کلیدی است و ما به یاری آن به جهان دیگری‌راه پیدا می‌کنیم و در‌های بسیاری را به وسیله آن می‌گشاییم. برای کسانی که به کار فکری اشتغال دارند داشتن تصوراتی روشن از مبانی اندیشه‌ای امری اجتناب ناپذیر است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: باید توجه داشت که اهتمام‌های پراکنده و غیر منسجم و تلاش‌های جسته گریخته و باری به هر جهت مثمرثمر نیستند و راه به جایی نمی‌برند. برای درک این نکته که آزادی چیست و یا عدالت چه معنایی دارد، خواندن یک کتاب یا چند مقاله، چندان فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

وی افزود: اگر ما حاضر نیستیم برای فهم مسئله ای به سترگی و عظمت عدالت وقت زیادی صرف کنیم و مطالب زیادی درباره آن بخوانیم در عدالت طلبی حقیقی ما باید تردید کرد. یک فرد چگونه ممکن است عدالت طلب باشد، در حالیکه هیچ قدمی برای‌شناخت آن بر نمی‌دارد.

پهلوانی اظهار داشت: عدالت در حقیقت یک معیار است. معیاری است برای درک و فهم زندگی فردی (به عنوان فضیلت) و زندگی جمعی (به عنوان یک راهکار) عدالت ترازویی است در دست تاریخ تا سرانجام هر حکومتی را با آن بسنجد و درباره آن به قضاوت بنشیند.

پهلوانی به معرفی کتاب «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامی» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمد علی ندائی است که در دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامی» با ۱۳۱ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۸۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات