۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۲۵۸۳۰

نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج رونمایی شد

نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج رونمایی شد
با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم، طراح نشان و جمعی از خبرنگاران از نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج رو مایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سرهنگ مهدی کبیری معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم، بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج که در ساختمان آیت الله سعیدی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: این نشان به مناسبت پاسداشت چهل ساله شدن بسیج مستضعفین طراحی و رونمایی می شود.

وی با اشاره به تقارن چهل سالگی انقلاب و چهل سالگی بسیج خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های هفته بسیج امسال تقارن با سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. این بیانیه از طرف رهبر معظم انقلاب با مشاهده همه فراز و نشیب های انقلاب و آسیب شناسی نسبت به راهی که پیموده ایم، طراحی و تدوین شده است.

کبیری مخاطب اصلی این بیانیه را جوانان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند و از طرف دیگر مخاطب اصلی بسیج نیزجوانان هستند مسؤولیت بسیج در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب به مراتب سنگین تر است و باید رسالت خود را در قبال این بیانیه انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه این بیانیه نقشه راه تمدن نوین اسلامی است، گفت: این بیانیه از منظر تمدنی ریل گذاری است برای رسیدن به افق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است. و رویارویی مکتب اسلام با ابر قدرت ها و مکتب های دنیایی امروز است که در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه در ادامه افزود: باید با زبان هنر این رسالت را به نمایش بگذاریم چرا که برای تمدن سازی اولین حرکت تصویر و تبیین آن به زبان هنر است و مواجهه عموم مردم با تمدن های جدید مخصوصا در دوره رنسانس توسط آثار هنری و  از طریق زبان هنر بوده است؛ در دوره رنسانس مخصوصا هنرهای تجسمی بسیار رونق گرفت و لایه های جدیدی را در زبان هنر ایجاد کرد.

وی نقش هنرمندان در شناساندن تمدن اسلامی را بی بدیل خواند و ادامه داد: بسیج هنرمندان می تواند پیش قراول و طلایه دار بیان این تمدن به زبان هنر باشد. ویژگی های تمدن اسلامی را به جوانان نشان دهد و تاثیر بسزایی برای حرکت آن دارد. نوک پیکان تشکیل تمدن زبان هنر است و امیدواریم این آثار فاخربیش از پیش تولید شود.

در ادامه این نشست مجید قائمی طراح این نشان و رییس انجمن هنرمندان بسیجی استان قم در رابطه با نوع حروف نگاری و تلفیق کلمات و اعداد به مناسبت چهل سالگی شجره طیبه بسیج و استفاده از رنگ خاکی به نشانه رنگ لباس بسیجی و قرمز به نشانه ایثار و شهادت توضیحاتی داد و گفت: شعار بسیج یار وفادار انقلاب نیز در این نشانه وجود دارد که به معنای همراهی در همه مقاطع انقلاب است؛ بسیج از اول تا زمان حال نه تنها افول نکرده بلکه در مسیر انقلاب روز به روز تخصصی تر، متنوع تر و مردمی تر هم شده است./پ202/ق

ارسال نظرات