۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۲۶۴۱۸
آیت‌الله جاودان:

انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر عنایت الهی بود

انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر عنایت الهی بود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر عنایت الهی بود، گفت: قیامت باوری مانع گناه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیرالمومنین(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله حق شناس می فرمودند: کسی که هر روز سوره یس بخواند خداوند متصدی قبض روح او خواهد بود؛ ایشان به قرائت سوره یس مداومت داشتند.

وی افزود: مرحوم آیت الله حق شناس هر شب سوره ملک را می خواندند و می فرمودند: هر کسی این سوره را شب هنگام بخواند از عذاب قبر نجات پیدا می کند؛ همچنین آمده اگر کسی رکوع و سجود خود را طولانی کند و صلوات بفرستد عذاب قبر نخواهد دید.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه صلوات وزن نماز را سنگین می کند، ابراز کرد: صلوات یک دعای قبول شده است بنابراین اگر نمار با صلوات همراه باشد به طور قطع می توان گفت بخشی از نماز قبول است؛ قنوت طولانی نیز سبب می شود انسان در قیامت راحت باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان در سختی روز قیامت نیازمند یاری خداوند است، اظهار داشت: انسان اگر در عالم دنیا به یاد خداوند و اولیای الهی باشد در ابتلائات و امتحانات از یاری انسان فروگذار نمی کنند.

وی با اشاره به جنایات غربیان در شرق، گفت: جنایات و کشتارهایی که غربیان در شرق انجام دادند و میلیون ها انسان را به قتل رساندند همه به خاطر غصب خلافت است.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه خداوند طالوت را برای فرماندهی قوم بنی اسرائیل انتخاب کرد تا آنان را آزمایش کند، اظهار داشت: خداوند قوم بنی اسرائیل را با این انتخاب مورد آزمایش قرار داد اما تعداد کمی از این انتخاب سرافراز خارج شدند؛ انتخاب رهبری در این دو دوره انقلاب نیز انتخاب الهی است و مردم نقشی در آن ندارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که در بنی اسرائیل قیامت الهی را قبول داشتند می دانستند که روزی خدا را ملاقات خواهند کرد از این رو از طالوت اطاعت کردند؛ قیامت باوری انسان را به درجات عالی انسانی می رساند؛ دلیل گناه و معصیت عدم معادباوری است.

وی دروغ گفتن را از نشانه ضعیف بودن اعتقاد انسان به قیامت دانست و گفت: طبق صریح روایات؛ انسان هنگام گناه ایمانی ندارد و زمانی که توبه می کند ایمان او آشکار می شود، نهایت پایداری در برابر سختی ها و دشواری ها پیروزی است برای مثال در دوران دفاع مقدس صدام به همراه 29 کشور و با استفاده از تجهیزات نظامی پیشرفته به کشور ایران حمله کردند اما چون مردم ما اهل پایداری بودند در مقابل جهان پیروز شدند.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: همیشه یک نهر گناه در برابر انسان جاری است و اگر انسان از آب آن بنوشد نمی تواند ادعا کند که از اهل بیت(ع) است مردم بنی اسرائیل چون از آب نهر چشیدند در امتحان شکست خوردند بنابراین اگر کسی از آب نهر گناه نچشد گناه برای او لذت بخش نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان گناهکار اگر بخواهد خود را از آلودگی گناه پاک کند می تواند و راه نجات وجود دارد اما اگر کسی از گناه سیراب شد و هیچ کاری که برطرف کنده آن است انجام نداد و از دنیا رفت نمی تواند خود را از اهل بیت(ع) بداند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات