۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۲۶۹۷۸
امام جمعه راز و جرگلان:

وحدت امت واحده اسلام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند

وحدت امت واحده اسلام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند
امام جمعه راز و جرگلان گفت: وحدت و انسجام امت واحده اسلام در برابر دشمن مشترک سبب نقش بر آب شدن نقشه‌ها و دسیسه‌های جبهه استکبار و بدخواهان اسلام و مسلمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین نادعلی زاده، امام جمعه راز و جرگلان، امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: اتحاد، هم‌دلی و انسجام ملت مسلمان امری مبارک و تحسین‌برانگیز بوده و افزون بر این منشأ برکات و خیرات فراوانی هم می‌شود.

وی اضافه کرد: اتحاد و انسجام امت واحده اسلام سبب می‌شود دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان اسلام و مسلمین نقش بر آب شده و جامعه اسلامی روزبه‌روز پویاتر و بهتر به مسیر پرفروغ خود ادامه دهد.

حجت‌الاسلام نادعلی زاده با اشاره به اینکه نخستین شرط اعتلا و بالندگی جامعه اسلامی وحدت است، خاطرنشان کرد: اگرچه بین شیعه و سنی برخی اختلافات وجود دارد؛ اما باید با تکیه بر اشتراکات فراوان، اختلاف‌نظرها و سیاست‌ها را پذیرفت و در برابر دشمن مشترک صف واحد تشکیل داد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه وحدت در منظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر این اعتقادند که وحدت مسلمین بر اساس تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت‌بخش مانند شخصیت پیامبر اکرم و قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام نادعلی زاده پای فشاری منطقی بر اصول هر مذهب توسط پیروان آن همراه با ایجاد فضای گفت‌وگوهای سازنده و آزاداندیشانه را از دیگر راهبردهای وحدت برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، اضافه کرد: تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام و بصیرت و زمان‌شناسی و شناخت عمیق از دشمن و ترفندها و نقشه‌های او از دیگر ملزومات تقویت وحدت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام نادعلی زاده تصریح کرد: با این مسیراست که حرکت جریان جبهه حق به سرانجام مطلوب خواهد رسید و دشمنان را از دست‌اندازی به منابع و منافع مادی و معنوی مسلمانان بازخواهد داشت.

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۳۶ هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آن‌ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات