۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۲۶۸۹۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آرمان مشترک محکم‌ترین عامل وحدت شیعه و سنی است

آرمان مشترک محکم‌ترین عامل وحدت شیعه و سنی است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: عوامل مختلفی در بین شیعه و سنی تولید وحدت و یکپارچگی می‌کنند؛ اما مهم‌ترین و استوارترین این عوامل آرمان مشترک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جشن هفته وحدت که با حضور علمای شیعه و سنی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش وحدت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی که امام راحل بر آن تأکید همیشگی داشتند، موضوع وحدت بود.

وی با یادآوری اینکه تکیه‌کلام امام خمینی (ره) در این زمینه عبارت «همه با هم» بود که به معنای وحدت است، افزود: یکی از بیشترین موضوعات مورد تأکید بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی مسئله وحدت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»، خاطرنشان کرد: درواقع یکی از مهم‌ترین عواملی که جامعه اسلامی را از گزند دشمنان و کید مکاران حفظ کرده، موضوع وحدت است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به محورهای وحدت بین امت اسلام، اظهار کرد: هدف و مقصد غایی و نهایی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی یکسان است؛ ازاین‌رو وقتی هدف یکسان و مشترک باشد این هدف مشترک افراد را گرد هم جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه قوم‌وخویشی و قومیت‌ها هم از دیگر محورهای وحدت هستند، افزود: علاوه بر این در طول تاریخ آرمان و اعتقاد مشترک همواره از عوامل وحدت‌آفرین بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همه این عوامل تولید وحدت و یکپارچگی می‌کنند؛ اما مهم‌ترین و استوارترین این عوامل آرمان مشترک است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: در بین ما مسلمان اسلام آرمان ما و کعبه قبله همه ما است، حضرت محمد (ص) پیامبر ما است و همه به کتاب قرآن و قیامت و مبدأ و معاد اعتقاد داریم و این‌ها همه آرمان ما محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به آیه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکمْ»، اظهار کرد: تمام موارد مطروحه در این آیه آرمان‌های ما و محور وحدت اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اولی الامر یعنی کسانی که راه پیامبر را ادامه داده و ولایت امت را بر عهده دارند، کسانی که در هر زمان محور وحدت و حرکت برای جامعه دینی است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 15
هادی رحیمی
ارسال نظرات