۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۳۰۱۰۱
حجت الاسلام اسدی:

جریانات انحرافی مهدویت با علم و عالم مخالف هستند

جریانات انحرافی مهدویت با علم و عالم مخالف هستند
استاد حوزه «تحریف»، «بدل سازی» و «مبارزه مستقیم» را از حربه های غربی ها برای مقابله با جریان مهدویت دانست و گفت: جریانات انحرافی مهدویت با علم و عالم مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد اسدی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور صبح امروز در نشست تبیین مباحث مهدویت که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز خطر جریانات انحرافی حوزه های علمیه را تهدید می کند، گفت: امروز متأسفانه سطح آگاهی افراد جامعه و برخی حوزویان نسبت به مباحث مهدویت پایین است، از همین جهت جریانات انحرافی فرصت برای عرض اندام پیدا می کنند.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه امروز جریانات انحرافی پایه های علمی حوزه های علمیه را هدف گرفته اند، اظهار داشت: امروز طلاب باید پایه های علمی خود را قوی کنند تا در دام جریانات انحرافی قرار نگیرند.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور فقه و اصول را چارچوب علمی حوزه های علمیه دانست و عنوان کرد: اگر ما مباحث فقه و اصول را به خوبی فرا بگیریم سایر علوم را نیز بهتر خواهیم فهمید.

وی با اشاره به اینکه اکثر افرادی که در دام جریانات انحرافی می افتند بیسواد و کم اطلاع هستند، خاطرنشان کرد: جریانات انحرافی مهدویت با علم و عالم مخالف هستند، از همین جهت همواره مرجعیت دینی را مورد هجمه قرار می دهند و آن را مانع ظهور معرفی می کنند.

حجت الاسلام اسدی با ابراز تأسف از کم کاری و کم توجهی حوزه های علمیه نسبت به مباحث مهدویت بیان کرد: امروز بسیاری از اندیشکده های راهبردی که در خارج در حال فعالیت هستند مباحث مهدویت را مد نظر قرار داده و آن را مهندسی معکوس می کنند.

وی تأکید کرد: امروز دشمن نسبت به قدرت مسأله مهدویت پی برده است، از همین جهت اندیشمندان خود را به کشورهای مسلمان نشین گسیل داشتند تا این مسأله را به خوبی بشناسند و با ایجاد گروه ها و جریانات انحرافی مانع آن شوند.

پژوهشگر مباحث مهدویت به تلاش غربی ها برای تقابل با جریان مهدویت، «تحریف»، «بدل سازی» و «مبارزه مستقیم» را از حربه های غربی ها برای مقابله با جریان مهدویت دانست و ابراز داشت: امروز غربی ها با مطالعه دقیق مباحث مهدویت درصدد یافتن راهبرد برای مقابله با آن هستند، از این جهت ما باید نسبت به توطئه های آنها آگاه شده و زمینه عرض اندام را از دشمنان سلب کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد رژیم صهیونیستی در راستای مبارزه با جریان مهدویت بود، ادامه داد: دشمن برای مقابله با مهدویت سعی می کند اساس آن را تحریف کرده و آن را مربوط به آیین زرتشت می دانند؛ همچنین ایجاد فرقه بابیت و بهائیت نمونه هایی برای بدل سازی در زمینه مهدویت است.

حجت الاسلام اسدی بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به مباحث مهدویت تأکید و عنوان کرد: امروز هزاران مبحث مهدویت در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی وجود دارد که حوزه باید به آنها پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز طلاب نسبت به سربازی امام زمان(عج) احساس وظیفه نکرده و به تکالیف خودشان عمل نکنند، بدون شک در دام جریانات انحرافی افتاده و به سرباز شیطان تبدیل خواهند شد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور در پایان به جریان احمدالحسن اشاره کرد و گفت: این جریان فعالیت خود را از عراق آغاز کرد و متأسفانه در ایران شکل گرفت؛ این جریان ابتدا فعالیت های خود را از دانشگاه ها شروع کرد، اما پس از مدتی حوزه های علمیه و طلاب را مورد هدف قرار داد و در پی آن است که حکومتی ضد شیعی ایجاد کند و حوادثی بدتر از کشتارهای داعش رقم بزند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات