۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۳۰۷۷۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

استقلال حوزه نباید بهانه ای برای بی توجهی دولت به این مراکز مهم دینی شود

استقلال حوزه نباید بهانه ای برای بی توجهی دولت به این مراکز مهم دینی شود
حجت الاسلام صادقی گفت: استقلال حوزه‌های علمیه مسأله مهمی است که همواره مورد تأکید مراجع بوده، اما این موضوع نباید بهانه‌ای برای بی توجهی مسؤولان به مراکز مهم دینی شود.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از کاهش اعتبارات فرهنگی و قرآنی در بودجه سال آینده به شدت ابراز نگرانی کرد.
 
وی با بیان این که در طول سال‌های اخیر اعتبارات فرهنگی کشور روند کاهشی داشته است، افزود: کاهش بودجه‌های فرهنگی به طور حتم آسیب‌های بسیاری به بخش‌های مختلف فرهنگی کشور خواهد زد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول این سال‌ها بسیاری از مراکز مهم دینی و فرهنگی کشور به دلیل عدم حمایت دولت تعطیل شده اند، بیان داشت: در شرایطی که دشمن هر سال برای مقابله با ارزش‌های فرهنگی و دینی ما سازمان یافته‌تر عمل می‌کند، متأسفانه شاهد بی توجهی به بخش فرهنگی کشور هستیم.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که دولت به جای کاهش بودجه فرهنگی و نهاد‌های حوزوی در سایر بخش‌ها صرفه جویی کند، خاطرنشان کرد: حمایت از بخش‌های دینی و فرهنگی کشور یک ضرورت مهم است و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسائل فرهنگی همانند موضوعات اقتصادی برای کشورمان دارای اهمیت فراوان است، بیان داشت: نباید به بهانه مشکلات اقتصادی اعتبارات فرهنگی، دینی و قرآنی کشور را کاهش داد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه بخش فرهنگی و دینی در این کشور همواره مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: دولت‌ها هرگاه با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند بودجه بخش فرهنگی و دینی کشور را کاهش می‌دهند.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که دولت به جای کاهش بودجه فرهنگی و قرآنی، از بودجه‌های غیر ضروری سایر بخش‌های کشور بکاهد، بیان داشت: نباید بخش فرهنگی و دینی کشور را قربانی سایر بخش‌های غیر ضروری کنیم.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از بی توجهی مسؤولان به مراکز دینی و حوزوی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در طول این سال‌ها کمترین توجه به حوزه‌های علمیه در مقایسه با سایر مراکز علمی و آموزشی کشور شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه‌های علمیه همواره با وجوهات شرعی و کمک‌های خیرین اداره شده است، بیان داشت: استقلال حوزه‌های علمیه مسأله مهمی است که همواره مورد تأکید مراجع و علمای دین بوده، اما این نباید بهانه‌ای برای بی توجهی مسؤولان دولتی به این مراکز مهم دینی و علمی کشور شود./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات