۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۶۴۶۲۱
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

مسؤولان کشور باید اهل تهذیب نفس و ساده زیستی باشند

مسؤولان کشور باید اهل تهذیب نفس و ساده زیستی باشند
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: برای هر مسؤولی که خدمت کرده و مشکلی از مردم را حل می کند، تهذیب نفس و ساده زیستن یک اصل است و قابل خدشه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان امروز در مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در حرم مطهر رضوی به ویژگی های شهید هاشمی نژاد و روحانی به روز و پاسخگوی زمان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که حکومت اسلامی بر مبنای فرهنگ اسلامی تشکیل شده است، گفت: حاکمیت یک فرهنگ به حفظ احکام و اجرای آن فرهنگ است و برای اجرای احکام اسلامی باید فضایی مناسب فراهم شود که حکومت اسلامی برای این فضا مناسب است که بر مبنای فرهنگ اسلامی تشکیل شده است و اگر حکومت اسلامی دارای اقتدار باشد، می تواند احکام و فرهنگ اسلامی را حفظ کرده و آن را اجرایی کند.

امام جمعه موقت مشهد به عوامل مؤثر در اقتدار حکومت اسلامی اشاره و بیان داشت: ثروت فراوان، علم و دانش و معرفت گسترده، مردانی مجاهد و فداکار و ایثارگر و روحانیت و علمای دین به روز و با قدرت پاسخگویی به نیازهای زمان از جمله عواملی است که برای حکومت دینی اقتدار ایجاد می کند تا فضای مناسب برای فرهنگ اسلامی ایجاد شود.

وی به ویژگی های روحانی به روز و پاسخگوی به نیازهای زمان اشاره کرد و گفت: روحانی به روز و پاسخگوی زمان کسی است که معرفتی دینی یابد یعنی اسلامی را بشناسد که به قول مدرس دیانت ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانت باشد؛ وقتی روحانی به این سلاح مسلح شود، می تواند یکی از عوامل اقتدار جمهوری اسلامی باشد، شهید هاشمی نژاد این چنین بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: روحانی برای شناخت این که این اسلامی را که مدرس بیان می کند، نیاز به روحیه انقلابی دارد، بدون روحیه انقلابی نمی توان معرفت دینی پیدا کند، شهید بهشتی در این مورد می گوید:«اسلام دینی انقلابی است و اگر کسی بخواهد اسلام را بشناسد باید روحیه انقلابی داشته باشد.»

وی اعتقاد راسخ، قاطعیت و شجاعت را از دیگر خصوصیات شهد هاشمی نژاد بیان و ابراز کرد: این شهید اعتقاد راسخ به دین اسلام داشت، قاطعیت هر کسی از اعتقاد او می روید و شجاعت او از قاطعیت او به وجود می آید، شجاعت نترسیدن و نهراسیدن از ویژگی های شهید هاشمی نژاد بود.

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: شجاع کسی است که در راه اسلام از فدا کردن جان و ایثار همه چیز خود وحشت نکند، اگر قدرت های بزرگ زر و زور در برابر او قرار گیرد نترسد و اگر انسان با افکار عمومی روبرو بوده که انحراف یافته و به انسان حمله می کند از جا نرود؛ شهید هاشمی نژاد چنین بود، بارها به مرگ تهدید می شد اما محکم می ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تهذیب نفس و ساده زیستی را از دیگر ویژگی روحانی به روز و پاسخگوی زمان بیان کرد و گفت: برای هر مسؤولی که خدمت کرده و مشکلی از مردم را حل می کند، تهذیب نفس و ساده زیستن یک اصل است و قابل خدشه نیست؛ زندگی علی(ع) و پیامبر(ص) چنین بود.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به ساده زیستی شهید هاشمی نژاد و امتناع از تحویل گرفتن ماشین بهتر و استفاده از ماشین فرسوده خود، افزود: ساده زیستی به عنوان اصل باید برای کسی باشد که مسؤولیتی را دارد، امروز مسؤول ما اول یک گام 600 میلی متری در جهت حل مشکلات مردم بردارد و بعد ماشین 600 میلیونی تحویل بگیرد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید هاشمی نژاد و شهید سلیمانی از جمله کسانی بودند که دارای اعتقاد راسخ، معرفت دینی و ساده زیست بودند، اگر ما این ها را داشتیم، ملت آرامش داشت، اکنون نیز کسانی مثل این ها هستند اما تعداد آن ها کم است از جمله رهبری خود به تنهایی این کشتی متلاطم را در جهان کفر و شرک هدایت می کند.

وی افزود: اگر کسانی مانند شهید هاشمی نژاد نبودند، نه این نهضت ایجاد می شد، نه پیروز می شد و نه می ماند، تنهایی حضرت علی(ع) در زمان زعامت به خاطر این بود که مالک اشتر، عمار و جعفر بن ابوطالب را نداشت، چرا ترامپ به صورت مستقیم خود دستور ترور شهید سلمانی را می دهد چون احساس خطر و ضرر می کند، امثال شهید هاشمی نژاد و سردار سلیمانی از عوامل اقتدار نظام هستند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات