۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۰۶۵۶۴
حجت الاسلام شیخ الاسلامی تشریح کرد؛

برنامه‌های ماه رمضان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی

برنامه‌های ماه رمضان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات از ایام رجب، شعبان و رمضان به عنوان موسم تبلیغی تبلیغ نوین این نهاد نام برد و گفت: طرح بهار معنویت را برای تبلیغ در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته با ایجاد یک ابتکار هماهنگی خوبی در مجموعه دفتر تبلیغات در جهت تبلیغ ماه مبارک رمضان انجام شد و امسال هم برای ایجاد یک حرکت متفاوت تبلیغی از ماه صفر شروع به کار کردیم.

وی عنوان کرد: پس از بررسی های فراوان یک ایده مهم برای عرصه رسانه و فضای مجازی انتخاب شد که تبلیغ ماه رجب، شعبان و رمضان طبق این ایده در حال انجام است؛ تبلیغ سنتی جای خود را داشته و جایگزینی ندارد اما تبلیغ نوین هم بسیار مهم است و درصدد هستیم که تبلیغ نوین جای تبلیغ چهره به چهره و سنتی را نگیرد و همسو با یکدیگر پیش بروند.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با اشاره به هماهنگی میان تبلیغ نوین و تبلیغ سنتی در دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: ماه رجب، شعبان و رمضان در کلام رهبر انقلاب یک فصل معنوی است و با توجه به عظمت این سه ماه موسم تبلیغی معاونت هنر و رسانه را با عنوان «بهار معنویت» در این سه ماه در نظر گرفتیم.

وی در ادامه افزود: در جامعه امروز معنویت مردم نیاز بسیار مهمی است که تحت تأثیر افراد و افکار بسیاری قرار گرفته است و تلاش ما در تبلیغ نوین نیز تأکید بر معنویت خواهد بود؛ با پژوهشی که مبتنی بر متون ادعیه ماه رجب، شعبان و رمضان صورت گرفت نتایجی را استخراج کردیم تا مشخص شود انسان معنوی تراز چیست خدای معنوی به چه معنا است تا بر اساس این نتایج محتوای هنری و تبلیغی تولید کنیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: گاهی خدایی به مردم معرفی می شود که ترسناک است در حالی که این اعمال ما است که ترس دارد و نباید خدایی عذابگر ترسناک به مردم معرفی شود؛ خدای مناجات شعبانیه چنین ترسناک نیست و آغوشش برای بازگشت بندگانش باز است و این پیام ها از ادعیه استخراج شده است.

وی با بیان اینکه محتواهای استخراج شده در اختیار گروه تولید کننده پیام قرار می گیرد، گفت: پس از تولید آثار هنری تمرکزی جدی بر توزیع گذاشته شد و تمام فعالیت های ما حول محور «بهار معنویت» شکل گرفته است؛ زمانی که این طرح نهایی شد در ماه های آخر سال بود و جای تشکر از حجت الاسلام والمسلمین واعظی دارد که با شرایط سخت بودجه ای ما را همراهی کردند.

حجت الاسلام شیخ اسلامی با بیان اینکه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه به اختصار معاونت مهر نامگذاری شده است، تصریح کرد: با صدا و سیما رایزنی هایی صورت گرفته که برخی از آثار تولیدی معاونت مهر پخش شده و تعدادی دیگر نیز بعدا پخش شود؛ شهرداری های تهران، مشهد و اهواز هماهنگ شده و نهاد ائمه جمعه با آقای حاج علی اکبری نیز هماهنگ شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تفاوت کار دفتر تبلیغات اسلامی با سازمان تبلیغات اسلامی در این است که دفتر بر روی گروه های مرجع کار می کند و تولیدات ما به طور کامل به مبلغین دفتر تبلیغات اختصاص یافته است؛ با سرمایه گذاری که برای گروه های واسط انجام داده ایم تأثیر بسیاری بر فعالیت دیگر مجموعه های فرهنگی گذاشته است و در تبلیغات ماه رمضان بسیاری از مجموعه های فرهنگی، تأکید بر معنویت دیده می شود.

ارسال نظرات