۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۱۵۷۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

شیخ فضل الله نوری نماد اسلام‌خواهی بود

شیخ فضل الله نوری نماد اسلام‌خواهی بود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شیخ فضل الله نوری نماد اسلام‌خواهی بود که هیهات من الذله را تفسیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در پیش کنگره آیت الله شیخ فضل الله نوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، گفت: شیخ فضل الله نوری پرچم اسلام‌خواهی بود که هیهات من الذله را تفسیر کرد.

وی با اشاره به این که در طول تاریخ چهره‌هایی خادم بودند، اما خائن معرفی شدند و چهره‌های خائن که خادم معرفی شدند و مصداق مهم آن وجود حضرت امیرالمومنین(ع) است که در ۷۵ هزار منبر لعن و نفرین می‌شدند، افزود: چهره مظلوم شیخ فضل الله هم از همین مصادیق است که نگذاشتند صدای ایشان به مردم برسد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز نیز آنهایی که به ظاهر انقلابی بودند و یا حتی زمانی انقلابی بودند می‌گویند باید با نظم آمریکایی و آمریکا کنار بیاییم، خاطرنشان کرد: این عده همه تلاش‌ها و خون‌های شهدا را نادیده می‌گیرند و تلاش می‌کنند ایران و انقلاب را تحت سلطه غرب و آمریکا در بیاورند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز ملتی به مراتب آگاه‌تر داریم که نمی‌گذارند دشمنان به هدف خود برسند، بیان داشت: به همین دلیل با ایجاد نارضایتی می‌خواهند مردم از کرده خود پشیمان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که این ملت اکثریت دل در گرو انقلاب و نظام دارند، تصری کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی ارکان سلطه غرب را به لرزه در آوردند و به خطر انداختند.

امام جمعه ساری با بیان این که این حق آیندگان است که تاریخ را تحلیل و خائن و خادم را معرفی کنیم، تصریح کرد: نباید بگذاریم خادمان به سیاست تحریف مظلوم شوند و خائنان امور را در دست بگیرند و به اشتباه خادم معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که شهامت و مقاومت شیخ فضل الله نوری برای اسلام او را به پای دار برد، بیان داشت: این روحانی ضد استعمار در راه شریعت سر و جان فدا کرد و این مسیر در دیار علویان استمرار یافت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که آیت الله شیخ فضل الله نوری پرچم اسلام‌خواهی بود، خاطرنشان کرد: این روحانی شجاع هیهات من الذله را تفسیر کرد و دعوت انگلیس را نپذیرفت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات