۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۹۴۶۵۹
امام جمعه گرگان:

استان گلستان نمونه ای از وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شیعه و سنی در گلستان در وحدت و همدلی کامل زندگی می کنند، گفت: این استان نمونه بارزی از وحدت مسلمانان در کشور است.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در دبیرستان پسرانه شهید مصطفی خمینی(ره) گرگان در پاسخ به سؤال دانش آموزی که پرسیده بود: یکی از دوستانم به من می گوید داشتن مرجع تقلید ضرورتی ندارد، چرا که اسلام یک دین استدلالی است و انسان باید آن را درک کند، گفت: اصول دینی ما به خصوص توحید، استدلالی است، عقلی به شمار نمی آید و در واقع به تعبیر همه فقها اصول دین ما اجتهادی است.

وی افزود: اما فروع دین، استدلالی نیست و باید با مراجعه به یک مجتهد صاحب نظر و استفاده از حکم خدا و روایات امامان معصوم(ع) تقلید کنیم و هر کسی که به سن تکلیف و سن بلوغ رسیده باشد، باید برای خود مرجع تقلید انتخاب کند تا برای مسائلی که نیاز به مرجع تقلید دارد از آنها راهنمایی بخواهد.

امام جمعه گرگان در پاسخ سؤال دانش آموز دیگری درخصوص این که آیا درست است که می گویند باید حتما ظلم و ستم در دنیا فراوان شود تا امام زمان(عج) ظهور کند نیز گفت: این گونه عقایدی که برآنند باید به گناه دامن زده شود تا فساد نمایان شده و امام زمان(عج) ظهور نماید، از آن انجمن حجتیه است. باید زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) برای اکثریت جوامع در راستای تشکیل یک حکومت الهی به وجود آید تا دنیا برای ظهور یک آن حضرت بشارت دهد.

آیت الله نورمفیدی همچنین در پاسخ به سوال دانش آموزی در مورد این که چرا استان گلستان را نمونه ای از وحدت در کشور مثال می زنند، خاطرنشان کرد: این استان در زمینه وحدت مطرح بوده و می‌تواند برای کشور و جهان اسلام الگو باشد و این یک واقعیتی است که همگان بر آن واقفیم که استان ما از استان های نمونه همزیستی مسالمت آمیز بین شیعه و سنی است و رمز موفقیت ما دراین زمینه را می توان صداقت، صمیمیت و صفای بین خودمان و برادران اهل سنت برشمرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات