۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۹۷۱۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

بهره گیری از سیره نبوی ماندگاری تبلیغ دین را بیشتر می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که ارتباط تبلیغی منجر به نفوذ و تغییر در باور مخاطب و جامعه می شود، گفت: برای تبلیغ تأثیر گذار، عمیق و در عین حال ماندگار باید از سیره نبوی بعنوان الگوی برتر استفاده کنیم.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با بیان این که تبلیغ پیوند نفوذ و تغییر است و ارتباط تبلیغی منجر به نفوذ و تغییر در باور مخاطب و جامعه می شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) از ابزارهای مناسب، به روز و در عین حال دقیق بهره برده و در نهایت توانست در دل مخاطب نفوذ و شاهد تغییرات در رفتار مخاطبان شود.
 
وی با اشاره به این که سیره­ رفتاری پیامبر اعظم(ص) از روش­های متنوع تبلیغی بوده که تأثیر ژرف و گسترده­‌ حضرت در امر هدایت بشر رابطه­ مستقیم دارد، تصریح کرد: اگر شیوه­های نو و سازگار با زمان و مکان و مخاطب با رفتار درست مبلغ جمع شود؛ ثمره­ ارزشمند آن همان هدایت پذیری انسان­ها و بهره‌مندی از پاداش عظیم الهی، است، هویدا خواهد شد و به یقین هدایت پذیری ماندگار امت اسلام تا ابد وامدار تبلیغ بنیادین پیامبر اعظم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، یکی از جنبه‌های زندگی پیامبر(ص) را حیات تبلیغی آن حضرت برشمرد و افزود: تأمل در روش های فرهنگی و ارتباطی آن موجب شد تا ساکنان عرب با دست کشیدن از باورهای دیرینه و گرویدن به آیینی نو زندگی جدیدی را آغاز کنند.
 
حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: خود را رسول خداوند معرفی کردن، انذار و تبذیر، عدم مقابله با آداب و رسوم منطقی مردم، عدم استفاده از کلمات و واژه های ناپسند، هدایت عمومی و همگانی، بهره مندی از اخلاق قرآن و بر خورداری از سعه صدر راه های تبلیغ پیامبر مکرم اسلام(ص) بوده که بسیار کار گشا و راه گشا در امر تبلیغ بوده است.
 
وی اذعان داشت: براساس آموزه‌های تردیدناپذیر دینی، هدف پیامبر(ص) و دین جدیدی که عرضه کرد تأمین سعادت اخروی بشر براساس گونه‌ای خاص از زندگی در این دنیا بوده که پیامبر(ص) باید هم محتوای فکری لازم در این زمینه را نه تنها برای مردم عصر خود، بلکه برای همه بشریت، عرضه کرده و هم زمینه جلب توجه و ایجاد رغبت به این دین و پایبندی به تعالیم و احکام آن را در دل مردم ایجاد کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با بهره مندی از راه روش رسول گرامی اسلام (ص) و تطبیق آنها به روز و استفاده از ابزار و امکانات روز آمد توانسته موفقیت های خوبی را کسب و تحقیقاً در آینده نیز بیشتر از این می تواند منشأ خیر و برکت باشد.
 
حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: برای تبلیغ بهتر، بیشتر، عمیق تر و در عین حال مستمر و ماندگار باید از سیره نبوی بعنوان الگوی برتر استفاده کنیم./900/ت302/ع

ارسال نظرات