۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۱۷۸۲
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد؛

ضرورت جبران ضعفهای مدیریتی|اعتبارات لازم برای مناطق سیل زده درنظر گرفته شود

ضرورت جبران ضعفهای مدیریتی|اعتبارات لازم برای مناطق سیل زده درنظر گرفته شود
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: باید از شرایط امروز درس بگیریم و به پیام ها و پیامدهای سیل توجه کنیم و ضعف ها مدیریتی را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، یکشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: سه عامل مسأله آمادگی و هماهنگی بین دستگاه ها و اطلاع رسانی به موقع و مداوم به مردم موجب شد تلفات جانی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان لرستان خسارات زیرساختی و مالی فراوانی در این روزها داشته ایم، افزود: خسارات بیش از آن چیزی است که گفته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به بازدیدهایی که از مناطق سیل زده داشته است، عنوان داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب حادثه سیل آزمونی بود که برای ما پیام ها و پیامدهای فراوانی داشت.

وی بیان کرد: سیل اخیر نشان داد مسؤولان مردم و حادثه دیدگان را تنها نمی گذارند نوع دوستی، ایثار و گذشت مردم را به نمایش گذاشت، مردم ما در همه صحنه ها درخشیدند و امروز نیز به کمک مردم سیل زده آمدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: این سیل کارهای غیرکارشناسی و ضعف های ما را نشان داد، برخی شهرستان ها کمترین امکانات را دارند چطور می توانند سیل را مهار کنند، دستگاه های اجرایی، شهرداری و نهادهای اجرایی و ادارات ضعف هایی داشتند و باید جبران شود، باید از شرایط امروز درس بگیریم و ضعف ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: ورود نیروهای مسلح، نیروهای جهادی و نهادهای مردمی به میدان آمدند همه شهرستان های استان لرستان در حادثه سیل خسارت دیدند و مردم وسایلشان در جریان سیل از بین رفته است، در برخی منازل شاهد بودیم که یک متر و نیم گل و لای در داخل منازل مردم بود، هزار و 500 واحد مسکونی و تجاری شهری و سه هزار واحد روستایی دچار آبگرفتگی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: منازل مردم تخریب شده نیازمند تعمیر و بازسازی است، در یک داروخانه 300 میلیون دارو از بین رفته است، دام های روستایی از بین رفته است، 150 استخر پرورش ماهی آسیب دیده و 500مورد ایستگاه پمپاز زمین های کشاورزی از بین رفته که برخی تا دو سال قابل کشت نخواهد بود و باید خسارت ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان در آذر ماه، بهمن ماه و اواخر اسفند و اوایل فروردین شاهد وقوع سیل بودیم، گفت: مردم در زندگی روزمره دچار مشکل شده اند و دولت مصوبه ای برای جبران خسارت نداشته است، انتظار می رود مصوبه امروز را به گذشته نیز سرایت دهند که دردی از مردم درمان شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان یان داشت: انتظار می رود اعتبار لازم برای استان در نظر گرفته شود که برای درد مردم آرام بخش باشد و برای زیرساخت ها اعتبارات جدا در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: به دلیل وضعیت استان و بیکاری و محرومیت انتظار است در این جلسه یک مصوبه امیدبخش برای مردم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: درخواست دیگر این است که در استان با توجه به اینکه تلفات جانی نداشتیم مردم نجابت به خرج دادند و اقدامات جهادی صورت گرفت، انتظار می رود استان در مقایسه با سایراستان ها نادیده گرفته نشود و جواب نجابت مردم را نجیبانه و کریمانه بدهیم./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات