۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۱۳۵۸۴
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

امر به معروف در جامعه سبب قوت قلب مؤمنان می‌شود

امر به معروف در جامعه سبب قوت قلب مؤمنان می‌شود
مسؤول جهانی نهضت نهج البلاغه خوانی با بیان اینکه امر به معروف در جامعه سبب قوت قلب مؤمنان می‌شود، گفت: این نمود‌ها را نباید در جامعه کوچک بشماریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مسؤول جهانی نهضت نهج البلاغه خوانی، عصر امروز در سیزدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان که همه روزه عصر‌ها در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود، با بیان اینکه یکی از مهمترین معروفات که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نظم است، اظهار کرد: باید عامل باشیم قبل از آن که گویا باشیم و این یک اصل است.

وی با اشاره به اینکه باید نظام اولویت بندی منکرات و معروفات را بر اساس دین مشخص کنیم نه بر اساس سلیقه، خاطرنشان کرد: دیدن شرایط امروز جامعه نیز نقش مهمی در این زمینه دارد که متأسفانه تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با تأکید بر اینکه متأسفانه از ترس نهی از منکر، امر به معروف را در جامعه ترک کرده ایم، گفت: ممکن است در شرایط کنونی جامعه نتوانیم نهی از منکر کنیم، اما آیا نمی‌توانیم امر به معروف هم کنیم؟ اگر بتوانیم امر به معروف را در جامعه رواج دهیم، خود به خود نهی از منکر از بین مردم رخت بر می‌کند.

وی با اشاره به حکمت ۳۱ نهج البلاغه، ایمان عملی را به ۴ رکن تقسیم کرد و افزود: صبر، یقین، عقل و جهاد، ۴ رکن اصلی ایمان عملی و قلبی است که هر کس این ویژگی‌ها در وجودش شکل گیرد، به یقین به مرتبه ایمان عملی رسیده و این چیز کمی نیست.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جهاد نیز ۴ پایه دارد، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر ۲ پایه و رکن اصلی جهاد است که بار‌ها در نهج البلاغه مورد تأکید حضرت امیر قرار گرفته است که متأسفانه از آن غافل هستیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف در جامعه سبب قوت قلب مؤمنان و نهی از منکر نیز بینی فاسقان را به خاک می‌مالد، ابراز کرد: این نمود‌ها را نباید در جامعه کوچک بشماریم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه احساس غربت در جامعه برای مؤمنان اصلا پسندیده نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه نمود کار خوب در جامعه کم است به همین دلیل فضای جامعه به حال خود رها شده است.

وی با بیان اینکه اگر نهی از بدی‌ها کردیم، ضمیر مرجع خود را پیدا می‌کند، ابراز کرد: نکند نگاهمان در مسأله امر به معروف و نهی از منکر، نگاه قبل از انقلاب باشد؛ نباید به حداقل‌ها راضی باشیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه همه دغدغه بزرگان و مراجع قبل از انقلاب، حفظ حداقل‌های دین بود، اما شرایط امروز متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین معروف خود حکومت اسلامی است که باید قدر آن را بدانیم؛ در این شرایط بالاترین معروف کمک به حفظ حکومت اسلامی و ترویج ارزش‌های ناب این نظام است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات