۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۸۲۹
رییس اصناف کشور خبر داد؛

اجباری شدن آموزش مکاسب برای اصناف و بازاریان

خبرگزاری رسا ـ رییس اصناف کشور آموزش و رعایت برخی قوانین کشب و کار را در واحدهای صنفی ضروری دانست و از اجباری شدن آموزش مکاسب برای اصناف خبر داد.
فراهاني رييس اصناف کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاسم نوده فراهانی، رییس اصناف کشور در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، از اجباری شدن آموزش قوانین کسب و کار در حوزه اصناف خبر داد و گفت: هر فردی که می‌خواهد پروانه کسب بگیرد باید پس از تشکیل پرونده، آموزش‌های لازم را در این زمینه ببیند.

وی آموزش و رعایت برخی قوانین در واحدهای صنفی را ضروری دانست و با بیان این‌که تمام اصناف کشور از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد، افزود: آموزش مکاسب در دوره‌های آموزشی اصناف اجباری شده و از روحانیان برای آموزش این دوره‌ها دعوت شده است.

رییس اصناف کشور در ابتدای سخنان خود با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی اصناف از انقلاب اسلامی و اطاعت‌های بی‌چون و چرا از امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: این حمایت‌ها تا جایی پیش رفت که معمار کبیر انقلاب، اصناف و بازارایان را بازوان ستبر انقلاب نامیدند.

وی افزود: نقش اصناف و بازاریان با آغاز دفاع مقدس در کشور ایران به صراحت مشخص بود که پشتیبانی تدارکاتی از جنگ، حضور فعال در میدان‌های رزم و تقدیم 64 هزار شهید به انقلاب اسلامی که 2800 نفر رؤسای مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های مربوطه بوده‌‌اند، این نقش را به خوبی روشن می‌سازد.

نوده فراهانی اضافه کرد: اصناف در دوره سازندگی و پس از پیروزی در جنگ تحمیلی، برای ساخت کشور وارد سازندگی شدند و با اجرای آغاز طرح‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور، هم‌پا و هم‌گام با سایر بخش‌ها، نقش‌آفرین بودند.

وی همچنین با اشاره به تخلفاتی که در حوزه اصناف صورت می‌گیرد، ابراز داشت: طی دو سال گذشته حدود 20 میلیون واحد بازرسی از کل اصناف به ترتیب شهرها و شهرستان‌ها انجام و با متخلفات برخورد قانونی شد و تعدادی از واحدهای صنفی به سبب تخلفات متعدد تعطیل شدند.

رییس اصناف کشور با بیان این‌که 85 درصد تخلفات مربوط به واحدهای صنفی بدون پروانه است، گفت: این واحدها برای اصناف کشور، معضلات و مشکلاتی را به وجود آورده‌اند که از ارگان‌ها و نهادهای متولی می‌خواهیم تا برای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه اقدام‌های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، بازرسی و نظارت اصناف، تعامل و تفاهم با وزارت امور اقتصاد و دارایی درباره نحوه پرداخت مالیات‌ها، همکاری با سازمان‌های بسیج، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و سازمان استاندارد را از جمله تعامل‌های مؤثر در راه خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به هموطنان دانست.

نوده فراهانی با بیان این‌که برخی اصناف را متهم به گرانفروشی و احتکار می‌کنند که این ظلم به اصناف است، گفت: اصناف که کالا را با فاکتور رسمی از تولید کننده و وارد کننده تهیه کرده و پس از اضافه کردن درصدی، آن را در اختیار مردم قرار می‌دهد، هیچ دخالتی در رابطه با گرانفروشی ندارد.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی و دشمنان همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سال‌ها به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی عزیز هستند، اما تاکنون با شکست مواجه شده‌اند، به راه انداختن جنگ بزرگ اقتصادی و استفاده از ابزار تحریم را اشتباه دانست.

رییس اصناف کشور تصریح کرد: دشمن در اشتباه است که بتواند با تحریم نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران را از پا درآورد، چراکه ملت ایران با اتکای به مقام معظم رهبری و با رهنمودهای ایشان، راه امام‌(ره) را ادامه خواهند داد و تیر همه دشمنان به سنگ خواهد خورد. /920/پ202/ج
ارسال نظرات