۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۶۴۸۹۱

16 سازمان بین‌المللی توقف تخریب خانه‌های فلسطینیان را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ 16 سازمان بین‌المللی حقوق بشری و امدادرسانی از رهبران جهان خواستند با اعمال فشار بر مقامات اسرائیلی، تخریب خانه‌های فلسطینیان و ساخت‌وساز شهرک‌های یهودی‌نشین را متوقف کنند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 16 سازمان بین‌المللی حقوق بشری و امدادرسانی با امضای دادخواستی از رهبران جهان خواستند با اعمال فشار بر مقامات اسرائیلی، تخریب خانه‌های فلسطینیان و ساخت‌وساز شهرک‌های یهودی‌نشین را متوقف کنند.

 

این دادخواست یک هفته پس از اقدام نیروهای اشغالگر اسرائیلی در بیرون کردن 52 شهروند فلسطینی از خانه‌هایشان و تخریب‌ خانه‌های آنان در منطقه «C» صورت گرفت.

 

این 16 سازمان بین‌المللی اعلام کردند که رژیم اسرائیل 203 واحد مسکونی فلسطینی را از آغاز سال جاری میلادی در منطقه «C» که تحت کنترل این رژیم است، ویران کرده است.

 

آنان از رهبران سیاسی سراسر جهان خواستند که رژیم اسرائیل را برای نقض قوانین بین‌المللی در گسترش فعالیت‌های ساخت‌وساز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تخریب خانه‌های فلسطینیان و اخراج اجباری آن‌ها، مسئول بدانند و با آن‌ برخورد کنند.

 

امداد مردم نروژ، اقدام علیه گرسنگی، کمیته خدمات دوستان آمریکا، کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان، شورای پناهندگان نروژی و سازمان امداد لهستان از جمله این 16 سازمان‌ بین‌المللی حقوق بشری و امدادرسانی بودند.

 

در این بیانیه اعلام شد که تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های فلسطینیان از سوی رژیم اسرائیل به یک مسئله سیستماتیک تبیدیل شده و صدها نفر را در کرانه باختری بی‌خانمان کرده است.

 

این سازمان‌ها تأکید کردند که رهبران جهان نباید به نادیده گرفتن اقدامات اسرائیل در آواره‌ کردن کودکان و افراد کهنسال از خانه‌هایشان و همچنین گسترش ساخت‌وسازهای غیرقانونی در کرانه باختری، ادامه دهند./982/ب101/د

ارسال نظرات