۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۰۵۷۸۱
شیخ نعیم قاسم:

تماسی با عربستان نداریم

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با نفی هر گونه تماس و یا تبادل پیام‌هایی با عربستان سعودی،‌ تاکید کرد که موضوع تمدید ریاست جمهوری «میشل سلیمان» مطرح نیست.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌‌وگو با روزنامه «الاخبار» درباره حرف و حدیث‌های برخی از محافل سیاسی کشورش مبنی بر تمدید دوره ریاست جمهوری «میشل سلیمان» گفت: از مدتی پیش این موضوع را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون دیگر مطرح نیست. این امر آرزویی غیر قابل تحقق است زیرا حداقل در برهه فعلی نیازمند برگزاری جلسه پارلمان است تکه امین حد نصاب آن غیر ممکن به نظر می‌رسد زیرا بسیاری از جریان‌های سیاسی این اندیشه را رد می‌کنند.

 

وی با تکرار موضع حزب الله مبنی بر لزوم انتخاب جانشین میشل سلیمان قبل از اتمام مهلت قانونی، تحقق این امر را بعید دانست و تاکید کرد که هیچ کدام از دو گروه 14 مارس و 8 مارس نمی‌توانند به تنهایی نامزدی را به ریاست جمهوری برسانند. انتخاب رییس جمهور نیازمند فضای توافقی است .ما در 8 مارس این موضوع را درک کرده‌ و به آن عمل کردیم.

 

شیخ نعیم قاسم روابط محکم بین حزبش و جریان مسیحی آزاد ملی به ریاست ژنرال میشل عون را یاد آور شد و تاکید کرد که هرگونه حرف و حدیثی که درباره اختلاف بین این دو متحد منتشر می‌شود، ناشی از تمایل رقیبان است.

 

وی با بیان اینکه موضوع مذاکرات بین جریان آزاد ملی و المستقبل در سطح تماس‌ها است، درباره روابط حزب الله با جریان المستقبل گفت: رابطه در سطح ارتباطات عادی بین وزرا و نمایندگان هر کدام از دو گروه است و گفت‌‌وگوهای ویژه‌ای در میان وجود ندارد.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان وجود هر گونه تماس‌ها و یا تبادل پیام‌ها بین مقاومت اسلامی و عربستان سعودی را رد کرد و افزود: اوضاع و روابط همانند گذشته است./980/ب102/د

ارسال نظرات