۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۱۳۵۷۸
امام جمعه موقت تهران:

رییس جمهور افراطی‌ها را از دانشگاه دور کند/ راهپیمایی روز قدس باید باشکوه تر از سالیان قبل برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت تهران با اشاره به پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیستی، گفت:‌ امروز نیز گنبدهای آهنیی که شعارش را می‌دادند نتوانست جلوی مقاومت را بگیرد و در معرض نابودی قرار گرفته است.
اقامه نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به حملات ددمنشانه اسرائیل غاصب به غزه گفت: استکبار جهانی از ابتدا اسرائیل غاصب را به عنوان گرگ برای دریدن مردم فلسطین و منطقه به وجود آوردند.

وی با بیان این‌که اسرائیل موجودی است که نه خدا را می‌شناسد و نه به قوانین بین‌المللی پایبند است، ابراز کرد: اسرائیل غاصب با اتکای به کسانی که او را به وجود آورند دست به هر اقدامی می‌زند و هر وقت مشکلی پیش بیاید با حق وتو از او دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران موجودیت اسرائیل غاصب را همراه با تجاوز، ظلم، غارت و آدم کشی خواند و اظهار کرد: اسرائیل غاصب به هیچ کسی رحم نمی‌کند و به بهانه کشته یا مفقود شدن چند صهیونیست مردم بی گناه را تحت فشار قرار داده و از زمین و هوا بر سر آنها آتش می‌ریزد.

حضور مردم در روز قدس پر شورتر از سال‌های قبل باشد

وی با تأکید بر این که این مصیبت عظیم وجدان بشریت را آزرده کرده بر ضرورت بیدار شدن کشورهای حامی حقوق بشر تأکید کرد و گفت: آنها اگر مذاکره هم می‌کنند برای رسیدن به حق نیست بلکه برای وقت کشی و توجیه ظلم‌هایشان است و خاصیت آنها خاصیت درندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی دشمن شناسی امام راحل را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امام خمینی(ره) دشمن را خوب می‌شناخت و به مردم بصیرت می‌داد که ماهیت آمریکا و قدرت‌های مادی غربی را بشناسند، گول آنها را نخوردند و با اتحاد و انسجام بار اقتصادی خود را خودشان ببندند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بر ضرورت حضور پر شور مردم در روز قدس تأکید کرد و گفت: امسال باید روز قدس پر شورتر و پر رنگ تر از سال‌های قبل برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به بیانات رهبری درباره اهمیت روز قدس، گفت: مسأله حضور مردم در روز قدس مسأله امنیت ما نیز هست؛ این غده سرطانی اگر مجال پیدا کند همه را می‌سوزاند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسأله اسرائیل اختصاص به فلسین ندارد بلکه آتشی برای جهان اسلام است و وظیفه دفاع از مسلمان و مظلومان این است که در مقابل این غده سرطانی قد علم کنیم.

وی تصریح کرد: انقلاب ما که آمریکا را تحقیر کرد به فضل الهی حزب‌الله را متولد کرد و اینها در جنگ 33 روزه درس فراموش نشدنی به ارتشی که فکر می‌کرد شکست ناپذیر است داد و پس از آن غزه از حزب الله درس گرفت.

گنبد آهنین اسرائیل در معرض نابودی است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد:‌ امروز نیز گنبدهای آهنیی که شعارش را می‌دادند نتوانست جلوی مقاومت را بگیرد و در معرض نابودی قرار گرفته است.

وی با اشاره به جنایت‌های گروه‌های تکفیری در منطقه، ابراز کرد: داعش و گروهک‌های خود فروخته بی عقل و بی دین آتش فتنه را روشن کردند تا اسرائیل غاصب به اهدف خود برسد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: عراق با یک پدیده شوم و تکفیری غافلگیر شد این گروه‌ها همزاد اسرائیل هستند و کسانی که اسرائیل را ساختند همان‌ها نیز تکفیری‌ها را به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی نقش مرجعبت در مقاومت مردم عراق را تأثیرگذار دانست و بیان کرد: حضور مرجعبت در میدان دفاع از حریم نفوس، اعراض و دین تأثیرگذار است و این گونه دفاع با دفاع‌های عادی متفاوت است.

وی ادامه داد: امروز مسؤولان سیاسی عراق قدم‌های برجسته‌ای برداشته و با انتخاب رییس مجلس به دنبال ثبات هستند.

اعتدال به معنای ضعف در برابر دشمن نیست

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر مثبت بودن شعار اعتدال، گفت: اعتدال خوب است اما اعتدال ما غربی نیست و اعتدال ما اسلامی است؛ تعریف عدالت این است که هر چیزی را در جای خودش قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمن صدیقی با تأکید بر این که اعتدال به معنای ضعف و عدم اقتدار در برابر دشمن نیست، اظهار کرد: ایجاد اختلاف در صفوف مؤمنان و ایجاد جریانی خاص در دانشگاه‌ها افراطی گری است.

رییس جمهور افراطی‌ها را از دانشگاه دور کند

وی ادامه داد: توقع ما از رییس جمهور که در برابر فتنه 78 فتنه‌گران را تحقیر کرد و در فتنه 88 هم حضور نداشت، این است که افراطی‌ها را از سنگرها دور و دانشگاه‌ها را از حضور این افراد خالی کند.

امام جمعه موقت تهران بر ضروت حمایت از دولت تأکید کرد و افزود: نباید جامعه و دانشگاه ما به سمت دو قطبی شدن بروند و این مسأله امری خطرناک است.

وی با بیان این‌که دولت اگر مجاری را در مسیر دین و رفع مشکلات قرار دهد با سهولت از آنها عبور می‌کند، ابراز کرد: فاصله گرفتن از تقوا کار را پیچیده می‌کند؛ کم توجهی به خدا و چشم دوختن به این و آن انسان را از مسیر سعادت دنیوی و اخروی دور می‌کند.

 

امام علی مظهر تمام صفات کمالیه حضرت حق است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با تسلیت به مناسبت شهادت جانگداز اول مظلوم عالم حضرت علی(ع)، گفت: حضرت علی(ع) شخصیتی به وسعت اسماء حسنای خدا دارد؛ علی اسم اعظم و جامع غیب و شهود و مظهر قدرت‌، علم، حکمت و مظهر تمام صفات کمالیه حضرت حق است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت علی(ع) از وارء حجاب خدار ا نیافته بلکه بین علی(ع) و خدا حجابی وجود ندارد علی در حضور حق است، مقام عندالرب دارد و وحدانیت حق تعالی را با همه وجود یافته است.

وی رسالت حکومت را حفظ ارزش‌های متعالی انسان و جلوگیری از به انحطاط کشیده شدن بشر دانست و اظهار کرد: شعار مجاهدان صدر اسلام این بود که بشر را از یوغ حاکمیت نفس اماره، بت پرستی، شرق و غرب پرستی و شهوت پرستی دور کنیم و او را در سیاست، اقتصاد و تولید خدا پرست کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که بشر برای محض عبودیت آمده است، گفت: حکومتی که در آن بندگی خدا مطرح نباشد حکومت طاغوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اعتدال حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: جنگ حضرت علی(ع) را متمرکز در خود نمی‌کرد و جنگ ایشان نیز بندگی بود؛ حضرت در جنگ نیز نگران وقت نماز بود و می‌فرمود ما برای نماز می‌جنگیم.

وی با بیان این‌که سیاست حکومت و مبارزه کردن حضرت علی(ع) با ایثار همراه بود، گفت: سیاست علی(ع) عین حقانیت بود و ایشان مأمور هوای نفس و به دنبال حکومت نبودند./927/پ201/ج

ارسال نظرات