۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۵۱۴

سازمان‌های اسلامی آلمان برای پناهجویان نهاد حمایتی تشکیل می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ سه سازمان بزرگ اسلامی آلمان گردهم آمدند تا یک سازمان حمایتی جدید برای هماهنگی بهتر و گسترش کمک‌ها به پناهجویان تأسیس کنند.
پناهجو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای مرکزی مسلمانان آلمان، شورای اسلامی آلمان و جمعیت اسلامی جوامع شیعیان آلمان اعلام کردند که تشکیل این سازمان حمایتی کمک به پناهجویان در تلاش برای هماهنگی و توسعه خدمات به ‌آن‌ها انجام می‌شود.

 

این سازمان حمایتی «اتحادیه کمک به پناهجویان مسلمان» نام دارد.

 

«نورهان سویکان»، رییس جدید این سازمان حمایتی که دبیرکل شورای مرکزی مسلمانان در آلمان است، می‌گوید: وضعیت پناهجویان، وضعیت همه ما مسلمانان آلمان است که با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم. مهم و حیاتی است که همه نیروهای خود را برای حمایت از این تازه‌واردها به بهترین شکل انجام دهیم و برای آن‌ها فرصت‌هایی ایجاد کنیم.

 

این سازمان جدید با هدف سازماندهی منسجم‌تر نیروهای داوطلب و توسعه پروژه‌های حمایتی جدید کار می‌کند. این سازمان همچنین با ارسال نامه به نهادهای دولتی مربوطه، از آن‌ها تقاضای کمک و حمایت برای حل بحران پناهجویان در این کشور را خواهد کرد.

 

سازمان‌های اسلامی آلمان از قبل در کمک به بحران پناهجویان فعال هستند، اما با تأسیس این سازمان حمایتی جدید، امیدوارند که بتوانند مؤثرتر و کاراتر عمل کنند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات