۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۱۷۴
شیخ الازهر:

ارتباط رهبران اسلامی و مسیحی رمز گسترش صلح در جهان است

شیخ الازهر مصر بر ارتباط مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت که ارتباط رهبران اسلامی و مسیحی رمز گسترش صلح در جهان است.
احمد الطیب، شیخ‌الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل پایگاه خبری الفجر، احمد الطیب شیخ الازهر مصر امروز در دیدار با جمعی از احزاب مردمی عضو پارلمان اروپا روابط مسلمانان و مسیحیان را تاریخی توصیف کرد و بیان داشت: از دوران ظهور دین مبین اسلام روابط با مسیحیت آغاز شد و نجاشی پادشاه مسیحی حبشه به مسلمانانی که به کشورش مهاجرت کرده بودند پناه داد.

وی با تاکید بر گسترش روحیه برادری و صلح در بین جوامع مختلف افزود: وحدت و رابطه مسیحیان و مسلمانان در مصر نمونه آشکار زندگی مسالمت آمیز پیروان دو دین الهی در کنار یکدیگر است.

احمد الطیب گفت‎وگو میان ادیان مختلف را تنها راه حل نشر و گسترش صلح جهانی دانست و تصریح کرد: الازهر رابطه خوبی با کلیسای کانتربری، واتیکان و شورای جهانی کلیساها دارد و نشست‎های مختلفی با آن‎ها برگزار کرده است.

وی همچنین امروز در دیدار با جاکلین رییس اسقف‏های سوئد خواستار افزایش ارتباط بین مسیحیان و مسلمانان شد و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم صلح را در جهان گسترش دهیم باید در ابتدا بین رهبران ادیان الهی صلح برقرار شود.

این عالم مصری ادامه داد: الازهر برای ریشه کن کردن فقر، کمک به ایتام و بازگشت صلح به جهان در حال افزایش ارتباط خود با مراکز و نهادهای مختلف مسیحیت در سطح جهان است.

وی تاکید کرد که مردم مصر در برقراری صلح و ارتباط مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان تجربه بسیاری دارند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات