۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۴۶۷۰
در فیلم «کُویرس، وطن کوچک من»:

مقاومت دانشجویان حلب نمایش داده می شود

صادقی گفت: در این فیلم تلاش کردیم مقاومت دانشجویان و افسران از پایگاه کویرس حلب را به درستی روایت کنم.
 کُویرس، وطن کوچک

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ سعید صادقی کارگردان فیلم کُویرس، وطن کوچک درباره چگونگی نزدیک شدن به سوژه این فیلم گفت: موضوع کویرس؛ وطن کوچک از دل کار دیگری که در حال ساخت بودم به ذهنم خطور کرد . فیلم «خط تماس» که هم اینک مراحل پس تولید آن را آغاز می کنیم خبر آزادسازی کویرس دانشکده هوایی رسم العبود در منطقه منتشر شد. این دانشگاه تنها دانشکده افسری نیروی هوایی سوریه است که سه سال و نیم 1500 دانشجویان  در محاصره تروریست ها قرار گرفته بود.  جیش الحر، جبهة النصره و در آخر داعش این منطقه را محاصره کردند و دانشجویان دانشگاه افسری مقاومت کردند و از این پایگاه دفاع کردند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به دانشجویان و افسران این دانشگاه نیاز بود هر روز حدود 42 کیلومتر مسیر تونلی که آماده شده بود طی می کردیم  که کار بسیار دشواری بود بعد از آزادسازی نیز نیروها به مرخصی رفتند و در نهایت به مناطق دیگر اعزام شدند که کار ما را بسیار سخت می کرد.

صادقی درباره روایت اثر برای نزدیک شدن مخاطب به این فیلم گفت: برای این که به روایت درستی که برای مخاطب قابل فهم و جذاب باشد حدود 45 روز تحقیق کردم و در شرایط نظامی و امنیتی به منطقه می رفتم بعد با 25 نفر از افسرها مصاحبه کردیم به دلیل این که حجم اتفاقات و زمان محاصره بسیار زیاد بود مجبور بودیم به یک روایت درست برسیم. بعد از آزادسازی و حضور افسران در مناطق دیگر روایت را به اول شخص تبدیل کردیم و همه روایت و مقاومت را از نگاه شخصیت اول فیلم بیان می کنیم . در این فیلم تلاش کردیم مقاومت دانشجویان و افسران از پایگاه کویرس را به درستی روایت کنم

کارگردان کویرس؛ وطن کوچک من در پاسخ به این سوال که امکان بازسازی صحنه های مقاومت وجود داشت گفت: در شرایط جنگی امکان بازسازی نداشتیم و به همین دلیل مجبور شدیم از تصاویر آرشیوی دانشجویان استفاده کنیم.

وی درباره کیفیت تصاویر گفت: مخاطب علاقمند است تصاویر واقعی را ببیند به همین دلیل تلاش کردیم کیفیت تصاویر را کمی بالا ببریم و تصاویری که از موبایل های شخصی توسط دانشجویان گرفته شده در فیلم استفاده کردیم.

صادقی درباره تحویل نسخه به دفتر جشنواره فیلم فجر گفت:  تلاش می کنیم نسخه دی سی پی فیلم را اوایل هفته آینده به دفتر جشنواره ارایه دهم. فیلم در مدت زمان 78 دقیقه آماده شده است./872/102/ب3

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مجتبی توزندجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
حق برباطل همیشه پیروزاست
0
0