۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۸۸۹

جشن انقلاب در مسکو برگزار شد

آئین گرامیداشت و جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایتخت روسیه با حضور شماری از مقام ها و شخصیت های فرهنگی و سیاسی این کشور، دیپلمات های خارجی، روس های علاقه مند به ایران و همچنین ایرانیان در مسکو برگزار شد.
جشن انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم جشن انقلاب که روز پنجشنبه به میزبانی مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در مسکو در محل رزیدانس سفارت ایران برگزار شد، الیاس اوما خانوف نایب رییس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) به نمایندگی از این مجلس و همتایان خود، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

دیمیتری فورسنکو دستیار رییس جمهوری روسیه، رمضان عبدالله تیپوف رییس جمهوری داغستان، ایگور مورگولوف معاون وزارت خارجه و زمیر کابولوف رییس اداره دوم این وزارت خانه نیز از دیگر میهمانان جشن پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

سفیران بیش از 30 کشور در مسکو، مقام های لشکری روسیه و همچنین وابستگان نظامی کشورهای مختلف با حضور در این مراسم، پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر جمهوری اسلامی و همتایان ایرانی خود تبریک گفتند.

بنا به اطلاعات بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران، ماروزوف نماینده مجلس سنا، نظامی بالوغلانوف رییس جامعه شیعیان روسیه (اهل بیت)، رییسان چندین موسسه فرهنگی از جمله وچه بزرگ ترین انتشارات این کشور، نمایندگان جمعیت های اسلامی اهل سنت و شیعیان مسکو و مناطق مختلف روسیه در مراسم جشن انقلاب اسلامی شرکت کردند.

نمایندگان سازمان ها و موسسات فرهنگی روسیه، رسانه ای و شرکت های مختلف صنعتی، اقتصادی و نفتی نیز در مراسم جشن انقلاب شرکت یافتند.

افزون بر ایرانشناسان روس، ایرانیان مقیم از جمله بازرگانان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالان بخش های مختلف اقتصادی در این مراسم شرکت داشتند.

همچنین در بخشی از محل برگزاری این جشن، تصاویری از روزها و یادهای انقلاب اسلامی برای گرامیداشت دهه فجر به نمایش گذاشته شد./982/ب103/د

ارسال نظرات