۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۵۴۱۵۰۵
در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام کاشانی مطرح شد؛

برگزاری سلسله جلسات «درآمدی بر نهج‌البلاغه»

حجت‌الاسلام کاشانی از برگزاری سلسله جلسات «درآمدی بر نهج‌البلاغه» با موضوع بررسی فضای صدور بیانات امیر‏المؤمنین(ع) خبر داد.
حجت‌الاسلام کاشانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام حامد کاشانی، پژوهشگر تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به برگزاری سلسله جلسات «درآمدی بر نهج‌البلاغه» گفت: در این جلسات فضای صدور بیانات امیر‏المؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه و فضای تاریخی‌ای را که پیش زمینۀ صدور این بینات بوده بررسی می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود سی جلسه از این سلسله جلسات برگزار شده، یادآور شد: این جلسات همچنان هر جمعه صبح بعد از دعای ندبه واقع در خیابان ایران، کوچۀ دکترسنگ، کوچۀ قریب, بن بست اول پ 3 برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کاشانی با بیان اینکه این جلسات ویژۀ برادران است، گفت: علاقه‌مندان جهت دریافت صوت جلسات گذشته می‌توانند به نشانی http://www.hkashani.com مراجعه کنند.

این محقق تاریخ اسلام با بیان این مطلب که نهج‌‌البلاغه در سه سطح کلی توحیدی، اخلاقی و تاریخی قابل بررسی و مطالعه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف نویسندۀ نهج‌البلاغه وجود این کتاب در اسلام است، این کتاب رنگ و بوی مذهبی زیادی ندارد  و بیشتر در فضای اسلامی است، لذا می‌تواند مورد سوءاستفاده‌هایی قرار گیرد، همچنان که مدتی پیش یکی از مسئولان اعلام کرد که امیر‏المؤمنین (ع) مشروعیت حکومت را به رأی مردم می‌داند./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات