۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۶۷۹۲۹
آیت‌ الله حسینی بوشهری:

مرحوم احمدی فلسفه انقلاب فرهنگی را به خوبی درک کرده بود

استاد درس خارج حوزه صداقت در کار و عمل صالح را دو شاخصه زیست مردان الهی عنوان کرد و گفت: عمل صالح و اخلاص دو شاخصه مهم سبک زندگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی بود.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر احمدی که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان این که یکی از شاخصه‌های انسان‌های صادق و خدمتگزار در مکتب اسلام صداقت در کار و عمل صالح است، گفت: یکی از شاخصه‌های مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی صداقت در عمل و عمل صالح بود.

وی با اشاره به ای نکه انسان‌های اهل معرفت عمر خود را در مسیر کسب رضایت خداوند استفاده می‌کنند، افزود: مرحوم احمدی عمر خود را در کسب رضایت خداوند متعال مصرف کرد و سخن گفتن از خدمات این عالم وارسته کار دشوار است.

آیت‌الله حسینی بوشهری عمل صالح و کسب رضایت خداوند را از معیارهای حیات طیبه‌عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس روایات کسانی که از شاخصه عمل صالح برخوردار باشند در دنیا و آخرت واجد حیات طیبه خواهند بود که مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی به معنای واقعی رفتار خود را بر معیار خلوص در عمل و عمل صالح تنظیم می‌کرد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر این‌که حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی از دانشی سرشار و اخلاصی کم‌نظیر برخوردار بود و از همان ابتدای تحصیلات خود را در ملایر و حوزه علمیه بروجرد و سپس در قم به سرانجام رساند، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته در زندگی خود از ثبات شخصیت و ثبات قدم در مسیر الهی برخوردار بود و هرگز در مسیر دفاع از دین دچار تزلزل و از خودباختگی نشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اساتیدی که مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی از محضر آن‌ها کسب فیض نموده است، تصریح کرد: فراگیری علوم مختلف از محضر مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی، امام خمینی (ره) محقق داماد و علامه طباطبایی موجب شده بود که این عالم و استاد برجسته به‌مراتب عالیه کمال برسد و همانند شهید مطهری تمام عمر خود را در راستای خدمت به مراکز علمی و پژوهشی به مصرف برساند.

وی با اشاره به آثار مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی اظهار داشت: از این مرحوم آثار علمی و مقالات برجسته‌ای به‌جای مانده که نشان از مراتب علمی بالای ایشان دارد و آثار مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی نه‌تنها در داخل کشور بلکه در بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌عنوان متون معتبر از آن‌ها استفاده می‌شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی شخصیتی آرام، بی حاشیه، انقلابی و بی‌ادعا بود که تمام آنچه را که آموخته بود در اختیار مردم گذاشت و انسانی کاملاً بی‌تکلف و بی‌تکبر بود که فلسفه انقلاب فرهنگی را به‌خوبی درک کرده بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این که زندگی عزتمندانه و مرگ با افتخار در دنیا و آخرت از خصوصیان مردان الهی است، یادآور شد: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی چه در دوران قبل از انقلاب و چه در دروان بعد انقلاب بهترین یاور برای امام خمینی (ره) و مردم بود و در تمامی عرصه‌های مبارزاتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی حضور فعالی داشت./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات