۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۹۱۶۴۴
یادداشت؛

ظرفیت‌های ایجاد شده با حماسه ۹ دی

ظرفیت‌های ایجاد شده با حماسه ۹ دی
آمریکا دشمن خبیثی است، دشمن حیله‌گری است، دستش با صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه در یک کاسه است و همه آن‌ها دشمن ایران اسلامی و دشمن ملت ایرانند.
به گزارش خبرگزاری رسا، ۱۶ شهریور ماه ۱۳۸۸ روزی بود که مقام معظم رهبری (حفظه الله)، درد دل ۲۱ ساله خود را که بار‌ها و بار‌ها هشدار داده بودند دوباره از عمق جان که گویا آینده را به تصویر می‌کشید، گوشزد کردند: «من بعد از جنگ، از سال ۶۷ همیشه این را گفته‌ام، بار‌ها و بارها، علت این است که من صحنه را می‌بینم. چه بکنم اگر کسی نمی‌بیند؟! چه کار کند انسان؟ من دارم می‌بینم صحنه را، می‌بینم تجهیز را، می‌بینم صف آرایی‌ها را، می‌بینم دهان‌های با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌های با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه این آرمان‌ها و علیه همه آن کسانی که به این حرکت دل بسته‌اند، این‌ها را انسان دارد می‌بیند.»
 
متأسفانه سران و مجرمان فتنه ۸۸، به رغم این همه هشدار، فاجعه‌هایی را به بار آوردند که شیرینی حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی را به تلخ‌ترین تلخی انقلاب تبدیل کردند.
 
آن‌ها بهترین گزینه مدنظر دشمن جهت بحران‌سازی و آشوب را به بهترین نحو اجرا کردند. فراز و نشیب‌های کم نظیر سال ۸۸، غربالی شد تا عمار‌ها و مالک‌ها از اغیار جدا گردند و عیار خلوص خواص با سنگ محک امتحان و ابتلا سنجیده شود.
 
از ایام الله پیش رو به سادگی گذشتن و زبان و قلم را هزینه نکردن، بالاترین جفا به کمترین انتظار است. باید حساب سران و مجرمان فتنه را از توده‌های اغوا شده جدا دانست و روا نیست که با برخورد تسامح‌گرایانه بدون آنکه این افراد از اقدامات خائنانه خود اظهار پشیمانی کنند، زمینه بازگشت آنان به صحنه سیاسی کشور گشوده شود. چنین برخوردی فضا را به نفع فتنه‌گران تغییر و آنان را در جایگاه طلبکاری از نظام اسلامی قرار خواهد داد.
 
لازم است بر‌ای همگان تبیین شود که فتنه‌گری در نظام اسلامی و با هدف تضعیف و براندازی، اقدامی غیرقابل جبران و پرهزینه است که فتنه‌گران و حامیان آن باید هزینه آن را پرداخت نمایند.
 
ساده انگارانه خواهد بود اگر نپذیریم که بخشی از توده‌های مردم به دلیل فتنه‌گری فتنه‌گران در سال ۸۸ دچار اغوا و خطا شدند که به مرور زمان و با آشکار شدن حقایق و خلق حماسه‌های بزرگی، چون ۹ دی ماه، به تدریج بر اشتباه خود پی برده‌اند و امروز بسیاری خود در صف منتقدان عملکرد اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران قرار گرفته‌اند. ظرفیت‌های ایجاد شده حماسه ۹ دی بسیار و از جمله این ظرفیت‌ها درس‌ها و پیام‌های زیر است:
 
- نقش بصیرت ملت در مقابله با انحرافات و فتنه‌ها
- ولایت محوری و ولایتداری مردم
- نقش حضور بموقع در صحنه و نقش آفرینی در دفع تهدیدات و خطرات علیه انقلاب و نظام اسلامی
- میزان حساسیت‌ها و پایبندی‌های ملت ایران به مظاهر و شعائر اسلامی
- نقش انسجام بخش و ثبات دهنده ارزش‌های دینی در جامعه ایران
- جایگاه هیئات مذهبی در انسجام مردم برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و منافع ملی
- رشد سیاسی جامعه ایران و اولویت داشتن منافع ملی برای آنان
- شناخت ماهیت دشمن داخلی و خارجی.
- مدیریت رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری حماسه نهم دی ماه و خنثی‌سازی فتنه ۸۸
 
درس‌ها و پیام‌های برگرفته از حماسه ۹ دی ماه ۸۸ بدون مراقبت و هوشیاری به ویژه با نگاهی به آینده و شرایط پیش رو صحیح نخواهد بود. این مراقبت را باید در فرمایشات ۲۱ آذر ۹۷ مقام معظم رهبری دید و چراغ و جهت دهنده راه بصیرت افزایی خود و دیگران قرار داد: «اینکه این‌ها گفتند در سال ۹۷ ما چنین می‌کنیم، چنان می‌کنیم و نقشه‌هایی را برای جمهوری اسلامی ابراز کردند - یعنی در واقع نقشه‌شان لو رفت - این ممکن است فریب باشد، ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند، مِن باب مثال. همه باید حواسشان جمع باشد، به همه ملت عرض می‌کنم.
 
امریکا دشمن خبیثی است، دشمن حیله‌گری است، دستش با صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه در یک کاسه است و همه آن‌ها دشمن ایران اسلامی و دشمن ملت ایرانند؛ ما باید بیدار باشیم، البته ما قوی‌تر از آن‌ها هستیم، آن‌ها با این انگیزه قوی علیه جمهوری اسلامی، تاکنون هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند، بعد از این هم نمی‌توانند بکنند، در این تردیدی نیست. دشمن ضعیف است؛ «اِن کیدَ الشیطـانِ کانَ ضَعیفا» (نساء: ۷۶) آیه قرآن است ولیکن ما نباید غافل بشویم، ما نباید به خواب برویم.» /۱۰۱/۹۶۹/م
ارسال نظرات