۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۲۷۳
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت هوشیاری حوزه علمیه در برابر نفوذ جریان های منحرف

ضرورت هوشیاری حوزه علمیه در برابر نفوذ جریان های منحرف
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بصیرت و هوشیاری حوزه های علمیه در برابر نفوذ جریان های انحرافی به این مرکز و پایگاه مهم علمی و دینی کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزه و روحانیان مبلغ ساری با اشاره به در پیش بودن آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی، رسالت حوزه و روحانیت را در شرایط امروز کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حوزه و روحانیت همواره مهم‌ترین پشتوانه فکری نظام در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و دینی خود زمینه تداوم و پویایی تفکر حیات بخش شیعه را فراهم کردند، افزود: امروز نیز شیعه در سایه تلاش‌های علمی حوزه در عرصه جهانی نقش آفرین و اثربخش است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین جرقه‌های نهضت عظیم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه زده شده است، بیان داشت: حوزه هیچ گاه نسبت به مسائل نظام و انقلاب بی تفاوت نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه زمینه ساز تحولات بزرگی در چهار دهه اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: پیروزی نهضت انقلاب، شکل گیری نظام اسلامی و بقا و استمرار آن مرهون و مدیون نقش آفرینی حوزه‌های علمیه و روحانیت با بصیرت و انقلابی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تزریق اندیشه‌های دینی به جامعه یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه بوده و این انقلاب در سایه حمایت‌های چهار دهه اخیر حوزه‌های علمیه و روحانیت انقلابی به پیشرفت‌های ارزشمندی دست پیدا کرده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با بیان این که برخی جریان‌های معاند و انحرافی به دنبال نفوذ در این مرکز مهم علمی و دینی کشور هستند، بیان داشت: یکی از وظایف مهمی که امروز حوزه‌های علمیه برعهده دارند حفظ هوشیاری و بصیرت بالا در برابر جریان‌های انحرافی و معاند انقلاب اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جریان‌های انحرافی برابر ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی ابتدا در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نفوذ می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر این جریان‌های خطرناک در این مراکز مهم علمی کشور ریشه کن نشوند ممکن است کشور را با مشکلات جدی مواجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید بر این که حوزه همواره از نظام اسلامی با قدرت حمایت و پشتیبانی می‌کند، بیان داشت: امروز صیانت و پاسداری از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی یک راهبرد مهم پیش روی حوزه های علمیه و روحانیت انقلابی است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر حوزه های علمیه و روحانیت از مسؤولیت های فرهنگی و اجتماعی خود در چهار دهه اخیر کنار می رفتند به طور حتم دین و انقلاب آسیب می دیدند، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه و پشتیبانی همه جانبه حوزه های علمیه از انقلاب موجب حفظ و تقویت نظام در برابر هجمه های دشمنان شد./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات