۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۹۳۷۶۹

مؤسسه آموزش عالی عالم آل محمد دانش‌پژوه می‌پذیرد

مؤسسه آموزش عالی عالم آل محمد دانش‌پژوه می‌پذیرد
حجت الاسلام آقازاده گفت: مؤسسه آموزش عالی عالم آل محمدد ر رشته تفسیر و علوم قرآنی سطح 2 و رشته های اخلاق اسلامی و مشاوه سطح 3 دانش‌پژوه می‌پذیرد.

حجت الاسلام حسین آقازاده مدیر موسسه آموزش عالی عالم آل محمد(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: موسسه آموزش عالی عالم آل محمد(ص) واقع در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران در رشته های تخصصی تفسیر، علوم قرآنی سطح ۲، اخلاق اسلامی و مشاوه سطح ۳ از بین برادران طلبه برای نیمسال دوم دانش پژوه می‌پذیرد.

وی افزود: این موسسه به همت و تحت اشراف عالم ربانی آیت الله صدیقی و در راستای تحقق چشم انداز مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مبنی بر تربیت عالمان دینی کارآمد و برخوردار از دانش‌های ضروری و مورد نیاز جامعه اسلامی، در سال ۹۲ تأسیس شد تا مجالی برای ادامه تحصیل طلاب فارغ التحصیل دروس عمومی حوزه در رشته‌های تخصصی را فراهم آورد.

مدیر موسسه آموزش عالی عالم آل محمد(ص) در ادامه بیان داشت: با گذشت قریب به ۵ سال از تأسیس این موسسه، در چهار رشته مصوب شورای عالی حوزه های علمیه و با مجوز رسمی شورای گسترش یعنی رشته های تفسیر و علوم قرآنی، اخلاق و تربیت، مشاوره اسلامی و تربیت مدرس فقه و اصول در سطوح ۲ و ۳ دانش پژوه جذب کرده و با جدیت مشغول به برگزاری دوره های آموزشی است.

وی اظهار داشت: با توجه به اقتضائات خاص دانش پژوهان این رشته و حضور بعضی از طلاب شهرستانی برای تحصیل، زمان برگزاری کلاس ها در مقطع سطح ۳ انتهای هفته بعد از ظهر روزهای چهارشنبه الی عصر روزهای پنج شنبه برگزار می‌شود.

وی در تبیین سیاست های این موسسه با اشاره به مدیریت علمی هر کدام از این رشته ها از سوی متخصصین معتبر رشته، ابراز داشت: رشته تخصصی اخلاق اسلامی با توجه به حساسیت این رشته تحت اشراف آیات محمدعلی جاودان و کاظم صدیقی و مدیریت علمی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و شورای علمی رشته است.

مدیر موسسه آموزش عالی عالم آل محمد(ص) با اشاره به اهداف رشته تخصصی اخلاق اسلامی، ابراز داشت: تبیین آموزه‌های اخلاقی و تربیتی اسلام، تربیت مربیان و کارشناسان اخلاق و تربیت، تدوین نظامنامه اخلاق و تربیت اسلامی، تربیت پژوهشگر و تولید دانش در موضوعات اخلاقی و تربیتی از جمله اهداف این رشته است.

وی در توضیح رشته تخصصی مشاوره اسلامی افزود: این رشته تحت مدیریت علمی حجت الاسلام رضا مهکام و شورای علمی گروه بوده و تأمین نیاز جامعه مذهبی در بعد مشاوره اسلامی و آموزش های مرتبط و علمی و به روز کردن پاسخ دهی روحانیان به مراجعین را دنبال می کند.

مدیر موسسه آموزش عالی عالم آل محمد(ص) ابراز داشت: در این موسسه با توجه به جایگاه ویژه قرآن در بین منابع دینی و ضرورت اهتمام لازم به آن در مهندسی معرفتی، دینی طلاب و ترویج آن معارف در بین مردم به صورت خاص، رشته تفسیر و علوم قرآنی مورد توجه ویژه قرار گرفته است و مدیریت علمی آن را حجت الاسلام افخمی و دیگر اعضای شورای علمی گروه به عهده دارند.

وی در بیان مزایای این رشته های تخصصی، ابراز داشت: مزایای این دوره شامل بهره مندی از اساتید ممتاز این رشته ها، مشاوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی، امکان تدریس دروس مرتبط در دانشگاه و حوزه، مشارکت در حلقه های علمی و پژوهشی، بهره مندی از امکانات آموزشی و پژوهشی و حمایت در راستای تولید و انتشار محصولات علمی می شود.

حجت الاسلام آقازاده در ادامه اظهار داشت: شرایط پذیرش در رشته تفسیر اتمام پایه 6 حوزه و در رشته های اخلاق و مشاوره اسلامی اتمام پایه 9 (البته اشتغال به پایه تحصیلی مذکور هم به شرطی که تا انتهای سال تحصیلی تکمیل شود، پذیرفته است) و قبولی در مصاحبه گزینش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان و واجدین شرایط می‌توانند جهت ثبت نام به آدرس تهران، ازگل، خیابان نوبهار، کوچه گلستان شرقی، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بلوک 5 مراجعه و یا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ و پنجشنبه ها از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ با شماره های ۲۲۱۹۵۱۱۶ و ۰۹۱۰۳۵۱۴۲۸۷ تماس بگیرند.

شایان ذکر است مهلت ثبت نام در رشته های مذکور تا ۳۰ دی ماه ۹۷ تمدید شده و ظرفیت پذیرش به صورت محدود می باشد؛ علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای موسسه به آدرس http://alem.thaqalain.ir مراجعه کنند./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات