۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۶۶۰۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مدیران لایق با تغییر دولت ها نباید برکنار شوند

مدیران لایق با تغییر دولت ها نباید برکنار شوند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید با روی کار آمدن جناح‌های مختلف سیاسی مدیران لایق با گرایش‌های متفاوت کنار گذاشته شده و برکنار شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از بازاریان و اصناف با بیان این که انقلاب اسلامی حقیقتاً یک انقلاب الهی است، گفت: امام خمینی (ره) با آغاز نهضت انقلاب و پیروزی آن در سال ۵۷ ادامه دهنده حرکت پیامبران و انبیای الهی بودند.
 
وی با بیان این که اولیای الهی و ائمه اطهار (ع) برای تشکیل یک حکومت دینی مأموریت داشتند، افزود: هدف پیامبران از تشکیل حکومت دینی همواره اصلاح جامعه به صورت فردی و جمعی بود و این هدف در سایه داشتن قدرت اجرایی میسر و ممکن خواهد بود به همین دلیل همه پیامبران موفق به تشکیل حکومت نشدند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان اسلام همواره در برابر تشکیل حکومت دینی توطئه می‌کردند، خاطرنشان کرد: پس از رحلت نبی مکرم اسلام، امام علی (ع) تنها کمتر از پنج سال حکومت ایشان به طول انجامید و دشمنان در همان سال‌ها رنج‌ها و مشکلات زیادی را بر ایشان تحمیل کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که عناصر طاغوتی همواره در ادوار مختلف تاریخ مانعی برای تشکیل یک حکومت دینی بودند، گفت: قدرت‌های طاغوتی همواره به دنبال سلطه بر ملت‌ها و تاراج منافع آن‌ها هستند و حاکمیت دینی هیچ گاه این مسأله را نمی‌پذیرد.
 
وی با اشاره به این که ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم دارا بودن موقعیت و منابع سرشار، اما وابسته به غرب و بیگانگان بود، بیان داشت: شاه کشور از جای دیگر دستور می‌گرفت و ادامه می‌داد و کشورمان کاملاً تحت سلطه بیگانگان بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود به پیشرفت‌های ارزشمند کشور در صنایع دفاعی اشاره کرد و یکی از رموز موفقیت در این بخش از کشور را ثبات مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: اما متأسفانه در صنایع غیر نظامی، چون تحت مدیریت دولت است به دلیل تغییر مدیریت‌ها در هر چهار سال دچار مشکلاتی در این بخش‌ها هستیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه با تغییر دولت‌ها مدیریت‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند، گفت: هم در اصلاح طلبان و هم در اصولگرایان مدیران متدین و لایق یافت می‌شود و نباید با روی کار آمدن جناح‌های مختلف سیاسی مدیران لایق با گرایش‌های متفاوت کنار گذاشته شده و برکنار شوند، چون این مسأله یک آسیب جدی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مؤثر بازار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بازاریان به عنوان تأمین کننده نیازمندی‌های جامعه همواره نقش محوری در جامعه داشته و دارند و در جریان نهضت انقلاب نیز همواره در کنار نهضت بودند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات