۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۹۸۴۲۲
رییس سازمان نظام مهندسی قم مطرح کرد؛

نقش مهم بازنگری در نظام شهرسازی برای اصلاح سبک زندگی جامعه

نقش مهم بازنگری در نظام شهرسازی برای اصلاح سبک زندگی جامعه
مقومی با اشاره به سیاست های کلی نظام در زمینه بازنگری نظام مسکن و شهرسازی، گفت: آمادگی داریم که در کنار مسؤولان مطالبات رهبری را اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که سازمان های نظام مهندسی برای کنترل ساختمانی و مهدسی آن شکل گرفته است، گفت: حجم فارغ التحصیلان در رشته مهندسی به گونه ای است که در جهان رتبه دوم را داریم.

وی افزود: نقش مهندسان در انقلاب، دفاع مقدس و مسائلی مانند هسته ای و موشکی انکار ناپذیر است و در همه شئونات زندگی با مهندسی سروکار داریم، در حوزه ساختمانی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تصویب شد که می توان از آن به عنوان دستاورد انقلاب یاد کرد.

مقومی هدف اصلی قانون نظام مهندسی را نظم بخشی به حوزه ساخت و ساز دانست و اظهار داشت: حفظ سرمایه های ملی با کمک مهندسان و مردم هدف دیگر است، برای اجرای این قانون مقررات ملی در نظر گرفته شده است و در سیاست های کلی نظام بخش های متنوع و متعددی مرتبط با این موضوع است.

وی ادامه داد: تقویت و کارآمدی نظام مهندسی در سیاست های بخش شهرسازی، مسکن و جلوگیری از حوادث مترقبه آمده است، ثمره این قوانین این است که اگر به زلزله های بزرگ بعد از انقلاب نگاه کنیم سیر نزولی در آسیب ها و تلفات داشتیم هر چند که آسیب هایی پدید می آید، البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز کار داریم.

ریس سازمان نظام مهندسی قم با بیان این که بیش از 5 هزار مهندس در استان قم در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک و شهرسازی فعالیت دارند، ابراز داشت: سازمان توانسته در 2 حوزه اجرای مقررات ملی و صدور شناسنامه فنی ساختمان  توانسته رتبه برتر کشوری را کسب کند.

وی عنوان کرد: توسعه خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری مردم به عنوان یک سیاست جدی دنبال می شود و امیدواریم که سال آینده سازمان الکترونیک را شاهد باشیم؛ در حوزه خدمات به مساجد و حسینیه ها خدمات رایگان است و مهندسان برای خدمت به اهل بیت(ع) و بارگاه امام زادگان حضور فعال دارند.

مقومی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن محرومان و ایثارگران هم خدمات خاصی داده می شود، سازمان در زمینه های نظارت بر مهندسان، آموزش مهندسان و اخلاق مهندسی فعالیت دارد؛ در حوزه ساختمانی باید حمایت از تولید داخلی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید کمک کنیم تا از تحلفات ساختمانی جلوگیری شود و مردم، مهندسان و دستگاه های تصمیم گیر باید یاری کنند، مهندسان به عنوان مشاوری امین هستند که به مردم کمک می کنند با کاهش هزینه ها ساختمان با کیفیت تری ساخته شود.

رییس سازمان نظام مهندسی قم گفت: با توجه به بیانیه رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب و تأکید ایشان بر سبک زندگی و این که در سیاست های کلی نظام در بخش خانواده به بازنگری در نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده اشاره شده است، آمادگی داریم که در کنار مسؤولان مطالبات رهبری را اجرایی کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات