۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۰۴۱۲۴
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

قرارگاه فرهنگی با شعار «بی قرار توام» برای کمک به سیل زدگان تشکیل شد

قرارگاه فرهنگی با شعار «بی قرار توام» برای کمک به سیل زدگان تشکیل شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: قرارگاه فرهنگی با مشارکت ۱۲ دستگاه با شعار «بی قرار توام» برای کمک به سیل زدگان تشکیل شده است.

حمیید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص سیل اخیر گفت: از روز دوم فروردین آثار سیل نشان داد که سیل مهیبی است و ممکن است استان های دیگر را هم دخیل کند و از همان ابتدا شاهد بودیم وجدان های بیدار و گروه های حماسی حرکت کردند و در مناطق سیل زده به صورت میدانی حضور پیدا کردند.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به عنوان عضوی از خانواده بزرگ و باعزت جمهوری اسلامی با ظرفیتی که در تهران داشت نسبت به جمع آوری کمک ها اقدام کرد و با همت و مساعدت مردم محموله های مختلفی به استان گلستان و لرستان ارسال کردیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه سیل استانهای دیگر را نیز در بر گرفت، بیان کرد: در بین دستگاه های فرهنگی ایده ای مطرح شد که ممکن است سیل در برخی استانها از جمله استان خوزستان به لحاظ اینکه نفوذپذیری خاک کم است، زمان بر باشد و لذا قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان شکل گرفت.

اوحدی ادامه داد: در این قرارگاه 12دستگاه دور هم جمع شدند و تا امروز 5 جلسه برگزار کردیم که جلسه پنجم در سازمان بسیج تشکیل شد و شعاری که برای این قرارگاه انتخاب کردیم شعار «بی قرار توام» برگرفته از شعر سعدی است.

وی تصریح کرد: سازمانهای مختلف از جمله مجمع خیرین مدرسه ساز، وزارت ورزش، سازمان بسیج، امور مساجد، هلال احمر و سایر سازمانها تلاش زیادی برای جبران آسیب سیل زدگان دارند و امیدواریم شاهد یک اقدام جدی در حوزه فرهنگی و آموزشی برای سیل زدگان باشیم.

اوحدی با بیان اینکه ویژه برنامه های نیمه شعبان با همت رسانه ملی از پلدختر و اردوگاه های عرب خوزستانی به طور زنده پخش می شود، گفت: حراج بزرگی با عنوان خانه خوبان از 5 تا 10 اردیبهشت ماه برگزار می شود که آثار هنری فاخر و وسایل و لباسهای ورزشکاران ملی و بین المللی به حراج گذاشته می شود که عواید آن را برای سیل زدگان در نظر گرفتیم /813/ت310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات