۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۰۴۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی خبر داد؛

اعزام بیش از ۶۵ استاد تفسیر به داخل و خارج از کشور در ماه مبارک رمضان

اعزام بیش از ۶۵ استاد تفسیر به داخل و خارج از کشور در ماه مبارک رمضان
استاد حوزه علمیه گفت: امسال ۶۲ نفر در داخل کشور اعزام می شوند و ۵ نفر از اساتید به خارج از کشور یعنی کشورهای قزاقستان، اتیوبی، عراق، سوریه و لبنان اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در مراسم اعزام مفسران و مبلغان قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: مجالس قرآنی در سطح عالی و خارج حوزه رونق خوبی پیدا کرده و برکات خوبی به حوزه های علمیه رسیده است.

وی با اشاره به اعزام اساتید تفسیر و مفسران در ماه مبارک رمضان امسال افزود: دو جلسه مفصل با رییس سازمان اوقاف داشتیم و امسال مانند سال اول اعزام با اوقاف همکاری خواهیم کرد؛ همچنین جلساتی با رییس دفتر تبلیغات برای هماهنگی کار مبلغان و مسؤولان سازمان ارتباط برای اعزام برخی اساتید به خارج از کشور برگزار شده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: سعی داشتیم جلساتی با رییس سازمان تبلیغات داشته باشیم اما با توجه به حضور ایشان در مناطق سیل زده این جلسه روز یکشنبه برگزار خواهد شد و برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به اعزام اساتید به مراکز استان ها و شهرستان ها ادامه داد: سال اول تا سوم تعداد اعزام ۳۰ نفر بود اما با استقبال خوب استان ها درخواست به وفور زیاد برای حضور اساتید زیاد شد، امسال ۶۲  نفر در داخل کشور اعزام می شوند و ۵ نفر از اساتید به خارج از کشور یعنی کشورهای قزاقستان، اتیوبی، عراق، سوریه و لبنان اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی ابراز داشت: اساتید به نوع دیگری هم از سوی مجمع عالی تفسیر اعزام خواهند شد که در این اعزام ها نگاه ما حمایتی است و اساتیدی که پرونده تبلیغی دارند مورد حمایت قرار می گیرند گه ۱۰۰ نفر از عزیزان اینگونه اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: امسال ۶۰ برنامه تلویزیونی تفسیری با موضوعات مختلف تهیه شده و توسط سازمان صداوسیما ضبط و پخش خواهد شد که می تواند مورد استفاده همگان باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی سؤال می شود که چرا برخی اعزام شده و برخی  دیگر اعزام نمی شوند، در پاسخ باید گفت همه امور در اختیار مجمع عالی تفسیر نیست، در زمینه اعزام‌ ماه رمضان کمیسیونی در مجمع عالی تفسیر و کمیسیون دیگری در اوقاف داریم که این کمیسیون ها باید برای کار توافق حاصل کنند.

وی اضافه کرد: اعزام تخصصی در دستور کار است و مفسران و اساتید تفسیر به بحث تفسیر به صورت تخصصی می پردازد، اساتید می توانند مباحث تفسیری خود را تحویل مجمع عالی تفسیر تحویل دهند تا در آینده اعزام شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با تأکید بر شکل گیری ره توشه قرآنی ماه مبارک رمضان گفت: قرار است ره توشه قرآنی ماه رمضان چاپ شود، امکان دارد که اساتید در موضوعات روز و جامعه بر اساس آیات مطالبی را ارائه دهند تا این مطالب به صورت فصل نامه یا سالنامه در ره توشه مذکور ارائه شود.

محمد قمین
ارسال نظرات