۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۰۵۳۶۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سرعت قطار پیشرفت انقلاب با تحریم آمریکایی‌ها کم نخواهد شد

سرعت قطار پیشرفت انقلاب با تحریم آمریکایی‌ها کم نخواهد شد
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: سرعت قطار انقلاب اسلامی با تحریم و فشار‌های یک جانبه آمریکایی‌ها کم نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به نقش آمریکایی‌ها در بر هم زدن صلح خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که آمریکایی‌ها برای بقای یک رژیم جعلی خاورمیانه را به آشوب کشیده اند، گفت: آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با تروریستم سال‌ها است که کشور‌های خاورمیانه را با بحران‌های جدی مواجه کرده اند.
 
وی با بیان این که حضور آمریکایی‌ها در منطقه تنها موجب تشدید ناامنی در خاورمیانه خواهد شد، افزود: تنها راه کاهش بحران منطقه‌ای خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از منطقه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که متأسفانه تعظیم کردن برخی سران کشور‌های عربی در برابر آمریکایی‌ها موجب حضور غیر قانونی آمریکایی‌ها در منطقه شده است، خاطرنشان کرد: اگر سران کشور‌های به اصطلاح اسلامی منطقه به ذلت و خواری خود در برابر آمریکایی‌ها پایان دهند ما شاهد یک منطقه‌ای عاری از هر گونه تنش و درگیری خواهیم بود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه حاضر نبوده و نخواهد بود زیر سلطه غربی‌ها قرار گیرد، گفت: اما متأسفانه سران کشور‌های اسلامی منطقه امروز از آن‌ها به عنوان گاو شیرده تعبیر می‌شود و این اوج بدبختی و ذلت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، مهم‌ترین عامل فشار‌ها و هجمه‌های آمریکا علیه ایران اسلامی را ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی‌های آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام کاملاً مستقل و بدون وابستگی است و در طول چهار دهه اخیر نیز همواره بر مدار استقلال و آزادی گام برداشته است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران هیچ گاه سلطه غرب و شرق را نمی‌پذیرد و در طول تاریخ نیز در برابر سلطه طلبان با اقتدار ایستادگی کرده است، تصریح کرد: ایران اسلامی یک کشور کاملاً مستقلی است که با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی خود حرکت می‌کند.
 
امام جمعه نوشهر، رمز موفقیت و پیروزی‌های چهل ساله ملت ایران را ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی‌ها و زورگویی‌های قدرت‌های جهانی دانست و بیان داشت: امروز که بیش از چهل از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، گفتمان، آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب دینی در حال حاضر به یک گفتمان و جریان قالب در جهان تبدیل شده و همین امر هراس و عصبانیت آمریکایی‌ها در پی داشته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که آمریکایی‌ها گمان می‌کنند با فشار و تحریم اقتصادی می‌توانند اثرگذاری جمهوری اسلامی در جهان را به شدت کاهش دهند، تصریح کرد: امروز آثار و علائم انقلاب اسلامی را در بسیاری از کشور‌های جهان می‌توان مشاهده کرد و همین موضوع تلاش آمریکایی‌ها برای جلوگیری از این تأثیر پذیری را دو چندان کرده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که سرعت قطار انقلاب اسلامی با تحریم و فشار‌های یک جانبه آمریکایی‌ها کم نخواهد شد، افزود: بر خلاف افکار پوچ غربی ها، امروز ملت ایران مصمم‌تر از هر زمان دیگری در صحنه دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام حضور دارند و خلق حماسه‌های مختلف در طول سال دلیل محکمی بر این ادعا است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات