۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۶۶۳۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان به واسطه تقوا به جمال الهی وصل می شود

انسان به واسطه تقوا به جمال الهی وصل می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان به واسطه تقوا به جمال الهی وصل می شود، گفت: زیبایی باطنی پاییز ندارد بلکه بهار ابدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در نشست معرفتی که در مسجد حضرت امیر(ع) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  خداوند متعال در آیات پایانی سوره مبارکه توبه مردم با ایمان را به دو حقیقت دعوت می کند و می فرماید زندگی با تقوا داشته باشید و با صادقان همراه شوید.

وی افزود: بودن با صادقان به طور قطع انسان را به خیر دنیا و آخرت می رساند، آیات و روایات زیادی در زمینه بودن با صادقان بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از دو جمال ظاهری و ملکوتی سخن به میان آورده است، عنوان کرد: جمال ظاهری مطرح شده در قرآن کریم اختصاص به زیبایی جهان طبیعت و انسان دارد اما جمال ملکوتی تنها درباره انسان مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در تقدیر زیبایی ظاهری زمستان وجود دارد، اظهار داشت: در عالم هستی همه موجودات گرفتار پاییز می شوند و زمستان آنان را در بر می گیرد و زیبایی آنان نابود می شود، طبق صریح آیات الهی؛ این جمال و زیبایی نباید انسان را گمراه کند.

وی افزود: انسان نباید از زیبایی خود سوء استفاده کرده و در مسیر گناه استفاده کند چرا که نهایت این زیبایی نابودی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره زیبایی تقوا، اظهار داشت: زیبایی تقوا هرگز نابود نمی شود و انسان به هر میزان در کنار آن باشد به همان مقدار به زیبایی او افزوده می شود چرا که تقوا به خداوند وصل است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خداوند ابدی است و چون تقوا به حضرت حق متصل است ابدی می شود، گفت: خداوند می فرماید در قیامت متقین را از میان جهنم عبور می دهم تا به بهشت برسند اما زمانی که از جهنم می گذرند من بر خودم واجب کردم که آنان را از جهنم نجات دهم؛ زیبایی باطنی پاییز ندارد و در بهار ابدی ماندگار است./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات