۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۰۷۰۵۸
معاون وزیر راه و شهرسازی:

الگوی شهری نوسازی در بافت‌های فرسوده تغییر کرد

الگوی شهری نوسازی در بافت‌های فرسوده تغییر کرد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز قرارداد محدوده ۴.۴ دهم هکتاری برای نوسازی محله سیروس با توسعه گران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد پژمان معاون وزیر راه و شهر سازی عصر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران گفت: الگوی نوسازی بافت‌های فرسوده به نفع صاحبان این بخش تغییر کرد و ۴.۴ دهم از محله سیروس در اختیار توسعه‌گران قرار گرفت.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس تأکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای شتاب دهی به امر نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، آسیب شناسی جدی صورت گرفت، گفت: در این آسیب شناسی مشخص شد که نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از شتاب کافی برخوردار نیست و نتوانسته رضایت مندی کافی در این حوزه ایجاد کند. 

وی در ادامه با اشاره به زیر ساخت های موجود خاطرنشان کرد: در امر نوسازی بافت‌های فرسوده هم اکنون عمده اصرار و تأکید بر اقدامات تشویقی بوده و پرداخت تسهیلات یارنه‌ای تنها منجر به نوسازی تک بنا‌هایی در محلات فرسوده شده است.

پژمان ابراز کرد: در گذشته دولت نوسازی بافت‌های فرسوده را با دید تملک اجرا کرده بود به طوری که با تملک واحد‌های مسکونی مردم را از خانه‌های خود دور می‌کرد و عرصه‌های آنها را در اختیار می‌گرفته که تا به امروز موفقیت قابل قبولی در این زمینه ایجاد نشده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان با اشاره به قرارداد توسعه گر محله سیروس گفت: امروز قرارداد محدوده ۴.۴ دهم هکتاری برای نوسازی محله سیروس با توسعه گران به امضا رسید./811/پ203/ق

محرمی محرمی
ارسال نظرات