۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۰۸۱۵۲
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

عدم رعایت حدود و احکام شرعی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه است

عدم رعایت حدود و احکام شرعی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه است
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه افراد جامعه اسلامی باید حدود محرم و نامحرم را حفظ کنند، عدم رعایت حدود و احکام شرعی را یکی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 53 سوره مبارکه احزاب پرداخت و گفت: خداوند در این آیه شریفه نکاتی را پیرامون رفتار امت اسلامی با پیامبر اکرم(ص) مورد توجه قرار داده است که ما نیز امروز باید از آن درس گرفته و الگوبرداری کنیم.

وی بر لزوم رعایت آداب مهمانی از سوی افرا جامعه اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: انسان نباید سرزده وارد خانه کسی شده و یا بدون اطلاع به مهمانی برود، زیرا این کار از دیدگاه سبک زندگی دینی مورد مذمت واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با انتقاد از عدم توجه برخی افراد در جامعه نسبت به احکام الهی عنوان کرد: امروز متأسفانه برخی افراد احکام الهی را رعایت نمی کنند و رفتارشان مغایر با حکم دین است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه افراد جامعه اسلامی باید حدود محرم و نامحرم را حفظ کنند، افزود: نباید به بهانه خویشاوندی و قرابت فامیلی و یا همسایگی به حدود الهی بی توجهی شود.

وی اضافه کرد: بی توجهی به حدود محرم و نامحرم سبب افزایش آسیب های اجتماعی و تزلزل بنیان خانواده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی عدم رعایت حدود و احکام شرعی را یکی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه دانست و ابراز کرد: اگر حدود شرعی میان روابط خانوادگی رعایت نشود، بدون شک خانواده ها به انواع آسیب های اجتماعی مبتلا خواهند شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات