۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۸۲۰۴
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

بهترین عمل در شب قدر توبه و استغفار است

بهترین عمل در شب قدر توبه و استغفار است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین عمل در شب قدر توبه و استغفار است، گفت: شب قدر مقدرات یک سال انسان رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم احیای لیالی قدر که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: شب 23 ماه مبارک رمضان از نظر فضیلت و خصوصیاتی که برای آن ذکر شده ممتازترین شب سال است.

وی با اشاره به اینکه در شب قدر مقدرات یک سال انسان رقم می خورد، ادامه داد: انسان اگر شب قدر را به دعا و مناجات سپری کند می تواند بهترین مقدرات را برای خود رقم بزند؛ درک شب قدر بهتر از یک عمر بندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید براینکه بهترین عمل در شب قدر توبه و استغفار است، بیان داشت: امام محمدباقر(ع) می فرمایند: اگر شب قدر وجود نداشت انسان نمی توانست خرج ابدیت خود را تامین کند؛ نماز بهترین حسنه ای است که مانند توبه بدی ها را از بین می برد.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: حضرت فرمودند: اگر کسی کار خیری را پنهانی انجام دهد برای او 70 ثواب می نویسند اما اگر کسی از روی خجالت گناه خود را پنهان کند خداوند به سبب همان حیا معصیت او را می بخشد؛ از این رو اهل بیت(ع) اجازه نمی دادند کسی به گناه خویش اعتراف کند.

وی ادامه داد: یکی از امدادهای الهی به انسان همین توبه و استغفار است که با رحمت بی نهایت خود توبه انسان تواب را می پذیرد و او را از آلودگی گناه پاک می کند؛ انسان تواب حبیب الله است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی صاحب شب قدر را ولی خدا بیان کرد و گفت: در شب قدر تمام ملائکه به سوی زمین فرود می آیند و این نزول بر روح است و تنها روحی که طاقت پذیرش این نزول را دارد امام معصوم است؛ این نزول، وجود امام زمان(عج) را ثابت می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شب قدر از آن کسانی است که تحت ولایت امام معصوم باشند در غیر این صورت سایر انسانها شب قدر ندارند؛ مهمترین نشانه درک شب قدر آن است که در وجود انسان متحول می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات