۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۰۸۴۰۷

تاکید عضو خبرگان رهبری بر توجه طلاب به روز قدس

تاکید عضو خبرگان رهبری بر توجه طلاب به روز قدس
عضو خبرگان رهبری خواستار توجه طلاب انقلابی حوزه های علمیه به روز جهانی قدس شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه کشورهای عربی و شخصیت های بین المللی جهان اسلام  با موضوع «ضرورت ها و الزامات حوزه انقلابی و تمدن ساز در عرصه بین الملل» برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری در این نشست گفت: مجتمع حوزه‌ای صدر (مشکات)، مجموعه‌ای از مدارس و مراکز حوزه‌ای است که در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، تکامل در نظام درسی حوزه‌های علميه و برآورده سازی نیازهای جامعه اسلامی تاسيس شده است.

وی افزود: این مجتمع کتابی تحت عنوان «طلبه عصر انقلاب» مطابق با نظریات رهبر معظم انقلاب چاپ کرده است که انتظار می رود پس از ترجمه به زبان عربی، از منابع درسی حوزه های علمیه انقلابی عربی باشد تا از طریق بتوانیم طلبه های در راستای اهداف و آرمان های انقلاب تربیت کنیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تربیت طلاب در رشته های فقه و اصول تا درجه اجتهاد و ایجاد جامعیت در مباحث تفسیری، حدیث، علوم عقلی، فقه و اصول از دیگر برنامه های این مجتمع حوزوی است.

وی ادامه داد: مجتمع حوزوی صدر (مشکات) به گونه ای برنامه ریزی کرده است که طلاب دروس سطح را در مدت 7 سال به پایان برسانند. این مجتمع آموزشی از 7 مدرسه و مرکز تخصصی تشکیل شده است که در 4 استان مشغول به فعالیت است و هم اکنون 600 طلبه انقلابی در مشکات مشغول به تحصیل هستند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه ضمن استقبال از نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه کشورهای عربی و شخصیت های بین المللی جهان اسلام خاطر نشان کرد که طلاب انقلابی باید روز جهانی قدس را گرامی بدارند و توجه وافری به آن کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین معتوق دبیرکل ائتلاف وطن اسلامی کویت، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به عنوان رییس جامعه المصطفی العالمیه (ص)، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه قم، حجت الاسلام شیخ اسد محمد قصیر، رییس مؤسسه «اسلام اصیل» در قم از حاضران در نخستین نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه کشورهای عربی و شخصیت های بین المللی جهان اسلام بودند.

ارسال نظرات