۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۹۴۲
استاد حوزه علمیه:

زکات فطریه را پربار و بالا بدهید

زکات فطریه را پربار و بالا بدهید
استاد حوزه علمیه گفت: در پرداخت فطریه مبلغ زکات را پایین نگیرید و فطریه را بر حسب قوت غالب خود تعیین کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هاشمیان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد جامع غدیر گفت: قرآن و اهل بیت(ع) گنجینه و نعمت هستند و دعاهایی مانند ابوحمزه، کمیل، ندبه و سایر ادعیه نیز گنج های گرانبهایی هستند که باید در همه فرصت ها آنها را قرائت کنیم و لازم نیست حتما در روز خاصی قرائت شوند.

وی با اشاره به اینکه هرکس فعل واجبی انجام بدهد بعدش دعا می کند، افزود: بهتر است بعد از انجام واجبات از خداوند درخواستی کنیم و بعد از نماز حداقل یک دعا کنیم در ماه رمضان نیز بعد از سی روز روزه داری درخواست های خود را از خداوند بخواهیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند توفیق داده یک ماه روزه گرفتیم البته نباید مغرور شویم و فکر کنیم خیلی کار مهمی کردیم و همچنین نباید ناامید شویم زیرا تا جایی که می توانستیم اطاعت کردیم و پس از انجام این واجب باید دعا کنیم.

حجت الاسلام هاشمیان با بیان اینکه دعاها دارای کلمات ارزشمندی هستند، گفت: امام سجاد(ع) در شب بیست و هفتم و شب آخر ماه مبارک رمضان چنین دعا می کردند؛ خدایا به من روزی بده و مرا را آماده پرواز قرار بده، خدایا مرا آماده کن برای دنیایی که دنیای غرور نیست دائمی و ماندگار است، خدایا به من روزی کن خودم را آماده مرگ کنم قبل از اینکه فرصت را از دست بدهم.

وی تاکید کرد: دنیا دار غرور است در این دنیا زیاد تجملات نکنید و به فکر آسایش زندگی کوتاه نباشید دعا کنید خداوند پریدن را روزی شما قرار دهد چون همه در این دنیا موقت هستیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: هر چیزی را منکر شویم مردن را نمی توانیم منکر شویم چنانکه در طول تاریخ می بینیم که کسی زنده نمانده است نه  هیچکدام از پیامبران و اولیای الهی و نه هیچکدام از ظالمان و فرعونیان زنده نمانده اند پس باید یقین کنیم که مرگ مسلم است و به این دنیای موقت دل نبندیم.

حجت الاسلام هاشمیان بیان کرد: روزی پیامبر گرامی(ص) به جبرائیل گفت مرا نصیحتی کن و جبرائیل گفت؛ هر طور می خواهی زندگی کن ولی بدان که در نهایت از دنیا می روی، هرچه و هرکس را می خواهی دوست داشته باش اما بدان هرچه را دوست داشته باشی از او جدا خواهی شد زیرا هیچ دوستی در این دنیا دوام ندارد، هر کاری از دستت برمی آید انجام بده اما بدان کارت را خواهی دید و هر کاری که کردی حتما آن را ملاقات خواهی کرد.

وی در ادامه در رابطه با میزان فطریه تصریح کرد: طی روزهای اخیر میزان زکات فطریه از برخی منابع حدود 8 الی 9 هزار تومان اعلام شده است که باید توجه کنیم این مبلغ برای کسانی است که قوت غالب آنها نان گندم است و لذا کسانی که بیشتر برنج مصرف کرده اند، که تعدادشان کم نیست و شاهدیم که اکثر افراد هر روز برنج و غذاهای متنوع می خورند این افراد نباید فطریه را 8 هزار تومان بدهند.

استاد حوزه علمیه گفت: درست نیست برنج خوب بخوریم و فطریه را بر حسب گندم بدهیم در پرداخت فطریه سعی کنید بالاترین نرخ را حساب کنید باید بهترین، بیشترین و پربارترین زکات را بدهیم همانگونه که بخشش خدا مستدام است ما هم در بخشش به بندگان خدا کوتاهی نکنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات