۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۱۰۰۱۹
از دوم تا پنجم تیرماه برگزار می شود؛

چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم به میزیانی آمل

چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم به میزیانی آمل
چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم مازندران از دوم تا پنجم تیر ماه به میزبانی شهرستان آمل برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه ستاد استانی چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با اشاره به این که این دوره از مسابقات از دوم تیرماه در دو بخش برادران و خواهران به میزبانی شهرستان آمل برگزار خواهد شد، گفت: بخش خواهران این دوره از مسابقات دوم و سوم تیرماه و همچنین بخش برادران نیز چهارم و پنجم تیرماه برگزار می‌شود.
 
وی، برگزاری مسابقات قرآنی را فرصت مغتنمی برای شناسایی استعداد‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های ارزشمند قرآنی در بخش‌های حفظ، قرائت و مفاهیم وجود دارد که در این مسابقات شناسایی خواهند شد.
 
حجت الاسلام حیدری، برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در شرایط امروز جامعه را امری ضروری و مهم ارزیابی کرد و گفت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت دین زدایی و از بین بردن ارزش‌های معنوی در جامعه به کار گرفته، تقویت این چنین برنامه‌هایی در جامعه امری ضروری است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قرآن کتاب زندگی و بهترین راهنمایی سعادت و تعالی انسان در دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی مفاهیم قرآنی باید همواره پررنگ و مورد توجه همه بخش‌های جامعه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه علیرغم شعار‌هایی که داده می‌شود عمل به مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی کمرنگ شده است، بیان داشت: بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی که امروز در جامعه می‌بینیم محصول بی توجهی به مفاهیم انسان ساز و تعالی بخش قرآنی است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که قرآن راه سعادت و رستگاری انسان را به خوبی مشخص کرده است، افزود: انسان اگر می‌خواهد در زندگی سعادتمندانه زندگی کند و دچار انحراف و کج روی نشود باید مفاهیم ناب قرآنی را در تمام سطوح زندگی خود نهادینه کند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که راه سعادت و رستگاری عمل به مفاهیم قرآنی است، تصریح کرد: باید از نگاه سطح به کلام الهی در جامعه اسلامی به شدت پرهیز شود و آیات الهی باید در متن زندگی ما وارد شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه ما از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: راه علاج این مشکلات توسل به مفاهیم قرآنی و عمل به آن در زندگی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات