۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۱۱۶۸۹
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» در هفت کشور جهان

برگزاری ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» در هفت کشور جهان
حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» در دو هزار نقطه ایران و هفت کشور دیگر از جمله عراق، گرجستان، ترکمنستان، هندوستان و افغانستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد؛ رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ظهر دوشنبه در نشست خبری مدیران ارشد این آستان مقدس که به منظور اعلام برنامه های بارگاه منور رضوی در دهه کرامت برگزار شد، گفت: ما در سال جاری توجه به سنت و سیره رضوی در کمک به نیازمندان جامعه را با شعار «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» نام گذاری کرده ایم.

دبیر ستاد دهه کرامت افزود: برنامه های این دهه در چند محور اجرا می شود که محور اول، حرم مطهر رضوی است و مسؤولیت آن بر عهده معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی قرار داده شده است. محور دوم برنامه ها در مشهدالرضا و مهم ترین آنان جشنواره شهر کرامت، محله آرایی، ایستگاه های صلواتی و ارائه خدمات اجتماعی به زائران است.

وی با اشاره به ویژه برنامه «شهر کرامت» به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ هایی که در سطح شهر مشهد در این ایام اجرا می‌شود، افزود: جشنواره «شهر کرامت» در چهار محور محله آرایی، جشن‌ها و مراسمات، ایستگاه ‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیأت ‌های مذهبی و تشکل ‌های مردمی اجرا می‌ شود.

رییس ستاد مناسبت ‌های ویژه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: نشان  ‌های مختلفی از ادب و تعلق خاطر مردم مشهد به محضر امام رضا(ع) وجود دارد اما تأکید بر این است که در دهه کرامت شرایط متفاوتی را برای ابراز ارادت مشهدی‌ ها به امام رضا(ع) فراهم کنیم.

وی یادآور شد: برنامه بعدی گلباران حرم مطهر رضوی در روز ولادت حضرت معصومه(س) و شب میلاد امام رضا(ع) است. مراسم از میدان شهدا آغاز و تا حرم مطهر رضوی ادامه می یابد. در گستره کشوری 13 ویژه برنامه داریم که «برپایی رواق رضوی» و «ایستگاه های فرهنگی» با محوریت کتاب در هر استان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: امسال ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» در دو هزار نقطه ایران و هفت کشور دیگر از جمله عراق، گرجستان، ترکمنستان، هندوستان و افغانستان برگزار می شود. همچنین  مسابقه کتاب خوانی در گستره ملی در واقعه گوهرشاد در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم اعطای جهیزیه به 720 زوج نیازمند با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی بسیج و همچنین چهارمین جشنواره جهانی گوهرشاد همراه با قدردانی از بانوان فرهیخته جهان اسلام از برنامه های دهه کرامت است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: از دهه کرامت قفسه و کتب گوناگون در حرم جانمایی می شود و خادم یاران کتاب برای معرفی کتب به زائران فعالیت می کنند. اماکنی  نیز برای مطالعه کتاب پیش بینی شده است. همچنین مسابقه کتاب خوانی مبانی قرآنی گام دوم انقلاب اسلامی نوشته استاد قرائتی برگزار و کتابخانه وابسته آستان قدس رضوی در شهر اهواز افتتاح می شود./861/ت303/ب1

ارسال نظرات