۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۱۴۶۸۴
استاد حوزه علمیه:

تقوا شاه کلید ورود به بهشت است

تقوا شاه کلید ورود به بهشت است
حجت الاسلام صدیقی از تقوا به عنوان شاه کلید ورود به بهشت نام برد و گفت: تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است و بهشت و فوز کبیر به کسی داده می شود که با تقوا بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن صدیقی جمعه شب در شب زیارتی امام رضا (ع) در حسینیه شهدای درب یلان کاشان، گفت: سعادت و رستگاری انسان در این است که بتواند راه ورود به بهشتی که نعمت‌های مادی و معنوی زیادی دارد را پیدا کند.

وی افزود: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، دنیا همراه با بلایا و سختی‌ها و دشواری است و دنیا برای هیچ کس راحتی و آسایش ندارد اما قیامت برای انسان‌های مومنی که با اهل بیت (ع) و عبادت ارتباط داشته اند دارالسلام است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ذَلِکَ الْفَوْزُ الْکَبِیرُ» فوز و رستگاری بزرگ در این است که بتوانیم در دنیا به گونه‌ای زندگی کنیم که خود را به بهشت نزدیکتر کنیم و کسی که ایمان دارد و عمل صالح انجام داده است پاداش او بهشت است.

وی با بیان اینکه سعادت و رستگاری انسان در این است که بتواند راه ورود به بهشتی که نعمت‌های مادی و معنوی زیادی دارد را پیدا کند، افزود: یکی از نعمت‌های بزرگ معنوی بهشت این است که بعد از ساکن شدن در بهشت خداوند به او سلام می‌رساند.

استاد حوزه علمیه از تقوا به عنوان شاه کلید قفل بهشت نام برد و با اشاره به اینکه خداوند رسیدن به شاه کلید بهشت را درآیه ۶۳ سوره مبارکه مریم که می‌فرماید، «تِلْکَ الْجَنَّةُ الَّتِی نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَن کَانَ تَقِیًّا» بیان کرده است، گفت: خداوند می‌فرماید، بهشت و فوز کبیر را به کسی می‌دهیم که در دنیا با تقوا بوده است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است و هرکس در هر شغل و مسؤولیتی که قرار دارد اگر مراقب باشد مرتکب گناه و معصیت نشود شاه کلید بهشت را در اختیار دارد.

وی در ادامه از قرآن به عنوان معجزه پیامبر اکرم (ص) نام برد و اظهار داشت: همه معجزات پیامبر اکرم (ص) موقت بود، اما قرآن بزرگترین معجزه پیامبر اکرم (ص) تنها معجزه‌ای است که تا ابد باقی و ماندگار خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه گفت: در قرآن ویژگی‌های انسان با تقوا و شاه کلید ورود به بهشت که همان «هدی للمتقین» برای انسان‌ها است بیان کرده که متقین انسان‌هایی هستند که ایمان به غیب دارند و خدا را ندیده باور دارند و به او ایمان دارند.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: هرکس در هر پست و مقام و مسؤولیتی که دارد اگر تنها یک آیه از قرآن را برای خود تابلو کند تقوا را که شاه کلید ورود به بهشت است را در اختیار خواهد داشت./۱۳۰۷/پ310/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات