۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۶۱۵۵۶۵
امام جمعه کوهدشت:

حمایت از تولیدکنندگان لازمه فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان است

حمایت از تولیدکنندگان لازمه فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان است
امام جمعه کوهدشت بیکاری جوانان را عامل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: با حمایت از تولیدکنندگان می توان زمینه اشتغال را فراهم و در ارتقای اقتصاد جامعه نیز نقش آفرین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، بعدازظهر امروز در جمع رؤسای بانک های این شهرستان گفت: مسؤولیت پذیری در عرصه های مختلف برای ما افتخار نوکری مردم را فراهم ساخته است و در انجام مسؤولیت ها باید امانت دار باشیم.

وی خدمت به مردم را عبادت خواند و بر لزوم تسریع در رسیدگی به کارهای مؤمنین تأکید کرد و افزود: خدمت به مردم با خالصانه و برای رضای خدا باشد و با خدمت به مردم باید بار امانت را از دوش خودمان برداریم.

امام جمعه کوهدشت عنوان داشت: در ابتدا بانک برای به ودیعه گذاشتن امانت ها و اموال مردم تأسیس شد و  صرافان نیز در ایران مقدمه تأسیس بانک ها بوده است، بعدها بحث خلق پول و دیگر مسائل پیش آمد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت بانک ها باید اسلامی باشد و این فعالیت ها در جامعه ارتقا بخشد، تأکید کرد: وام ها باید در بانک به صورت عادلانه بین مردم تقسیم شود و گره ای از مشکلات مردم باز شود.

حجت الاسلام طهماسبی خواستار تسهیل بحث برخی وام های خرد برای تشویق تولید کنندگان شد و اظهار داشت: تسهیل و جذب سرمایه های راکد مردم یکی از وظایف بانک است و می توانند کمک های فرهنگی نیز داشته باشند.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری جوانان خاطرنشان کرد: با حمایت از تولیدکنندگان می توان زمینه اشتغال زایی را فراهم ساخت و در سایه این مهم مشکلات اقتصادی خانواده ها نیز برطرف می شود.

امام جمعه کوهدشت در بخش دیگری از سخنان خویش از حضور کم رنگ مدیران بانک ها در نماز جمعه انتقاد کرد./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات