۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۱۷۹۸۹
حجت الاسلام روحانی نیا:

روحانیت محور اصلی فعالیت فرهنگی مساجد است

روحانیت محور اصلی فعالیت فرهنگی مساجد است
حجت الاسلام روحانی نیا، روحانیت را مهم‌ترین رکن مساجد معرفی کرد و گفت: حضور روحانیت در هر مسجدی عامل رشد و رونق برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دوره آموزشی ویژه ائمه جمعه و جماعات مساجد محوری استان، مساجد را بهترین و مهم‌ترین پایگاه ترویج و تبلیغ دین و معارف الهی معرفی کرد و گفت: مساجد در طول تاریخ همواره مأمن و پناهگاهی امن برای اقشار مختلف به ویژه مؤمنان بوده است.
 
وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در صدر اسلام از ظرفیت بالای مساجد در جهت رفع مشکلات مردم استفاده می‌کردند، افزود: در دهه‌های اخیر به ویژه در دوران مبارزات نهضت انقلاب مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های ساماندهی نیرو‌های انقلابی بوده است.
 
حجت الاسلام روحانی نیا، روحانیت را مهم‌ترین رکن مساجد معرفی کرد و گفت: حضور روحانیت در هر مسجدی عامل رشد و رونق برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت حضور ائمه جماعات در سطح مساجد تأکید کرد و افزود: رونق فعالیت‌های مساجد به حضور مستمر روحانیت بستگی دارد.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی در سطح مساجد تأکید کرد و گفت: روحانیت باید محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این پایگاه مهم دینی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام روحانی نیا در بخش دیگری ازسخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که این بیانیه مهم راه توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است، گفت: در حال حاضر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی روحانیت بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که عمل به بیانیه گام دوم انقلاب عامل شکل گیری تمدن نوین اسلام خواهد بود، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تحقق عملی بیانیه گام دوم بهره گیرند.
 
حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که حضور پررنگ و مستمر روحانیت در جامعه عامل رشد و گسترش معارف دینی خواهد بود، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پرچم دار تبلیغ و نشر دین در جامعه باید از ظرفیت‌های تبلیغی که در اختیار دارد در جهت تحقق بیانیه گام دوم تلاش کند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات