۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۲۴۲
در باغ کتاب تهران؛

یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد

یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد
یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان با حضور ۳۰۰ نفر از فعالان این حوزه در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان امروز با حضور ۳۰۰ نفر از فعالان این حوزه در باغ کتاب تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، حسینی دبیر برگزاری این دورهمی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این دورهمی شناخت و ارتباط فعالان و اشتراک‌گذاری خدمات برای تولید محصولات بیشتر است.

وی افزود: در برگزاری این مراسم شبکه امید صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان اوج، مرکز علمی فناوری فضای مجازی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برخی دیگر از میزبان‌های دولتی مشارکت داشتند.

در ادامه سلجوقی یکی از نویسندگان کتب درسی آمادگی دفاعی نیز طی سخنانی گفت: بهترین جایی که بتوان روی آن سرمایه گذاری کرده و بهره‌برداری زیادی نصیب کشور شود آموزش و پرورش است.

وی افزود: در کشور آمریکا ۳۸ سال درباره سرمایه‌گذاری روی کودکان تحقیق کردند به این نتیجه رسیدند که سرمایه گذاری روی کودکان ۲ تا ۱۲ سال در هنگام بزرگسالی ۱۶ برابر بازگشت سرمایه دارد. ما درباره سرمایه‌گذاری روی کودکان احادیث زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

سلجوقی ادامه داد: ابزار موبایل امروز می‌تواند فرصت خوبی باشد اگر از آن درست استفاده شود.

در ادامه شش روانی یکی از فعالان حوزه دیجیتال بیان کرد:‌ امروز بخش مهمی از اقتصاد به حوزه خدمات اختصاص یافته که در این بین سرگرمی و بازی در فضای مجازی سهم مهمی دارد، ما باید بتوانیم سرگرمی و بازی‌هایی را تولید کنیم که سبب رشد خلاقیت کودکان شود، امروز درباره صنایع خلاق ۲۹ میلیون نفر در کل دنیا مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه محمود عباسی معاون وزیر دادگستری نیز طی سخنانی ابراز کرد:‌ بر اساس کنوانسیون‌های سازمان ملل امروز یکی از چالش‌های مهم کودکان ما اینترنت و فضای مجازی است.

وی افزود: فضای مجازی بدون قید و شرط و افسار گسیخته آینده نامطلوبی را برای کودکان رقم می‌زند که برای رفع این مشکل نیازمند به برنامه‌ریزی اساسی هستیم، با رها کردن کودکان و ایجاد نکردن تفاهم بین نسل امروز و فردا نوعی گسست نسلی ایجاد شده و چالش‌های برگشت ناپذیر ایجاد می‌کند.

معاون وزیر دادگستری بیان کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌های به جای اینکه در زمینه اخلاق و رعایت قانون به فرهنگ‌سازی بپردازند درست برعکس عمل می‌کنند، فضای مجازی امن حق کودکان است که در آن باید قوانین و مقررات حفظ شود.

عباسی اظهار کرد: درباره فضای مجازی قوانینی نوشته شده است که حرکت دولت درباره آن بسیار کند است و همت جهادی جوانان دغدغه‌مند این عرصه را می‌طلبد.

همچنین در بخش دیگری از مراسم امیری نیا رئیس هیات مدیره شرکت تین تاک نیز طی سخنانی اظهار کرد: درباره فن‌آوری ما باید گروه کودک و نوجوان را از یکدیگر جدا کنیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه فن‌آوری آی‌تی عقب هستیم، عنوان کرد: در زمینه آی‌تی ما باید نیازها و مخاطرات حوزه کودک و نوجوان را شناسایی کرده و فن‌آوری متناسب با آن را تولید کنیم، به همین منظور ما سیم‌کارت‌های تخصصی تحت عنوان «تین تاک» را طراحی کردیم که والدین از طریق آن بتوانند فرزندان خود را کنترل کنند.

در ادامه شوقی معاون فنی شرکت ارتباطات تین تاک، گفت: از جمله قابلیت‌های سیم کارت تخصصی تین تاک مدیریت و کنترل نظارت آنلاین بر فعالیت کودکان توسط والدین، قطع و وصل اینترنت در اختیار والدین، فیلتر نرم‌افزاها، ایجاد محدودیت ساعات کارکرد، تعریف تقویم زمان، مشاهده لیست مکالمات و پیام‌های کودکان توسط والدین و بسیاری مزایای دیگر را می‌توان نام برد.

بنابراین گزارش در دو بخش از این دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان ضمن معرفی خود و محصولات و دستاوردهای خود در زمینه فضای مجازی و سایر خدمات به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار و نظریه‌های مختلف پرداختند.

همچنین در حاشیه این مراسم از سیم کارت تخصصی کودک و نوجوان (تین تاک) رونمایی به عمل آمد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات