۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۶۲۰۶۷۲
از میدان امام حسین؛

مراسم جاماندگان حسینی همزمان با اربعین اباعبدالله الحسین آغاز می شود

مراسم جاماندگان حسینی همزمان با اربعین اباعبدالله الحسین آغاز می شود
اوحدی گفت: مراسم جاماندگان حسینی همزمان با اربعین حسینی با قرائت زیارت عاشورا از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، امروز در جلسه ستاد ویژه مراسم پیاده روی اربعین حسینی که با حضور مسؤولان اجرایی شهرستان ری در همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: مبدا آغاز مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی از میدان امام حسین(ع) آغاز و به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتهی می شود.

وی با بیان اینکه چندین مسیر باری حرکت جاماندگان حسینی درنظر گرفته شده است، ادامه داد: برای برگزاری این مراسم ستادی متشکل از 10 دستگاه که هسته مرکزی آن ستاد هیات رزمندگان تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهردای تهران و قرارگاه ثارالله آمادگی خدمات رسانی به جاماندگان حسینی را خواهند داشت.

اوحدی ادامه داد: در این مراسم کمیته های فرهنگی، امنیتی، انتظامی، کانون های مساجد و غیره حضور خواهند داشت تا زائران گرامی بتوانند به راحتی در این مراسم شرکت کنند.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه امسال روادیدها لغو شده پیش بینی شده 3 میلیون نفز زائر حسینی مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی کنند از این رو امکان کم شدن جمعیت جاماندگان حسینی در تهران بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در چند کشور جهان مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی برگزار شد، گفت: طبق اخبار به دست آمده امسال در کانادا هم این مراسم برگزار می شود.

اوحدی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم جاماندگان حسینی همزمان با اربعین حسینی راس ساعت 6:30 با قرائت زیارت عاشورا از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و با اقامه نماز ظهر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) این مراسم به اتمام می رسد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات