۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۱۵۲۳
امام جمعه خرم آباد:

طلاب جوان سرمایه های علمی و معنوی حوزه علمیه هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه طلاب در عصر غیبت رسالت بزرگی بر عهده دارند، گفت: طلاب جوان سرمایه های علمی و معنوی حوزه علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه برادران که در حوزه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه بیش از ۵۰ شهید روحانی را گرامی داشت.

وی به مساله جهاد علمی اشاره کرد و افزود: این جهاد مبارزه با جهل است و خدای متعال در قرآن می فرمایند ای مومنین عده ای باید به دنبال علم و دانش باشید.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: برخی علم ها چراغ معمولی و برخی نورشان مثل خورشید است و جهان را روشن می کند، علوم اهل بیت(ع) روشنی بخش هستی است.

وی در ادامه از حوزه علمیه به عنوان مرکز قدرت یاد کرد و اظهار داشت: علم نور، حیات بخش، قدرت و اقتدار است و طلاب در سنگری تلاش می کنند که قدرت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت جهاد معنوی تاکید کرد و با طرح این سوال که امروز حوزه علمیه چه وظیفه ای دارد و ما که در حوزه در حال تحصیل هستیم چه وظیفه ای داریم؟ 

رسالت حوزه هدایت جامعه به سمت معنویت است

وی با اشاره به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: هدایت جامعه به سمت معنویت و معرفت افزایی است و طلاب رسالت خطیری بر دوش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به عصر غیبت و رسالت خطیر حوزه در عرصه تبلیغ بیان داشت: تبلیغ و نشر اسلام بر دوش حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه آینده حوزه و طلاب درخشان است و افق گسترده ای پیش رو دارید، اظهار داشت: رسالت دیگر حوزه و طلاب پاسخ به شبهات علمی و پرسش های نسل جوان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نسل جوان را امید آینده اسلام عنوان کرد و گفت: طلاب باید از فرصت فضای مجازی در عرصه تبلیغ و پاسخگویی به شبهات بهره مند شوند.

وی ادامه داد: امروز ده ها و صدها شبهه علیه حوزه و روحانیت پخش می شود، طلاب جوان باید پاسخگو باشند و مدیریت فضای مجازی را در دست بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به فرقه های مختلف و شبهات و توطئه ها علیه اسلام ناب محمدی بیان کرد: مبارزه علمی و عملی ضروری است.

وی دفاع و حمایت از اسلام و دستاوردهای انقلاب را از دیگر رسالت های حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب جوان امروز سرمایه های حوزه های علمی هستند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات