۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۸۸۴۶

نماز، بهترین مصداق شکرگزاری از خداوند متعال است

نماز، بهترین مصداق شکرگزاری از خداوند متعال است
استاد حوزه علمیه قم گفت: بهترین مصداق شکرگزاری از خداوند نماز است و نماز یکی از نشانه‌های مؤمن است.

به گزارش خبرگزاری رسا، اجلاس نماز شهرستان شهرکرد با حضور استاد حوزه علمیه قم حجت‌الاسلام‌ اکبر صمدی یزدی در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ اکبر صمدی یزدی در اجلاس نماز شهرستان شهرکرد، گفت: آنچه خداوند بر انسان واجب و حرام کرده است، هیچ نفع و ضرری برای خدا ندارد چراکه ذات خداوند بی‌نیاز از همه چیز است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در میان عباداتی که پروردگار برای انسان تعریف کرده است نماز مهم‌ترین عبادت است، افزود: نماز بالاترین مظهر و جلوه عبودیت انسان در برابر خداوند است.

وی با بیان اینکه ازجمله ویژگی‌های نماز این است که در هیچ حالتی از انسان ساقط نمی‌شود، ادامه داد: برخی از اعمال دینی در بعضی شرایط از انسان رفع می‌شود مثل حج واجب، حج بر برخی از مسلمانان تا آخر عمرشان هم واجب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌ صمدی‌یزدی با تاکید بر اینکه نماز عبادتی است که بر همه واجب است و در هیچ شرایطی چه بیماری، چه سفر و... از مؤمن ساقط نمی‌شود، عنوان کرد: بهترین مصداق شکرگزاری از خداوند نماز است و نماز یکی از نشانه‌های مؤمن است.

در ادامه این اجلاس فرحناز قائدامینی با بیان اینکه نماز یک پشتوانه بسیار محکم برای تمام انسان‌ها است، گفت: این پشتوانه دردها و نگرانی‌ و دشواری را از انسان دور می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آمار بالای خودکشی در جوامع غرب، خاطرنشان کرد: عدم وجود اتصال به معبود و ایمان کافی موجب گرایش جوانان به معصیت و خودکشی می‌شود.

وی با تأکید بر نهادیه شدن فرهنگ دینی در جامعه، افزود: اگر نماز و فرهنگ دینی در جامعه حاکم شود، دشمنان نمی‌توانند در بین جوانان ما نفوذ کنند، تلاش‌ها در زمینه ترویج فرهنگ نماز ماندگار است و گم نمی‌شود./1350//101/خ

منبع: فارس
ارسال نظرات