۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۸۸۴۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند کار تبلیغی مستمر و هدفمند است

گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند کار تبلیغی مستمر و هدفمند است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، گسترش فرهنگ وقف در جامعه را نیازمند کار تبلیغی مستمر و هدفمند دانست و گفت: باید سطح آگاهی و شناخت مردم نسبت به این سنت مهم دینی تقویت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقرمحمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان در ساری، وقف را بهترین صدقه جاریه معرفی کرد و گفت: باید آثار و برکات مادی و معنوی این سنت حسنه دینی بیشتر برای مردم تبیین شود.
 
وی با بیان این که آثار وقف در دو بعد مادی و معنوی است، افزود: انسان مؤمن با وقف اموال و دارایی‌های خود موجب ماندگاری آن می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که وقف، توشه‌ای برای آخرت انسان است، بیان داشت: سنت حسنه وقف سیاستی ارزشمند از سوی اسلام برای حفظ و بقای جامعه دینی است.
 
امام جمعه ساری، عمل به وقف را مسأله‌ای بسیار مهم دانست و با بیان این که متأسفانه در طول تاریخ همواره شاهد کم توجهی به این سنت حسنه دینی بودیم، ادامه داد: باید عمل به نیت وقف به طور جدی از سوی متولیان این امر مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، عدم شناخت صحیح مردم از وقف و کارکرد‌های آن را یک ضعف مهم در این بخش عنوان کرد و گفت: باید سطح آگاهی و شناخت مردم نسبت به این سنت مهم دینی تقویت شود.
 
وی، تبلیغ و تشریح آثار و برکات وقف را یکی از راه‌های مهم ترویج این سنت مهم دینی برشمرد و ادامه داد: در این مسیر، علما و روحانیان به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین رسالت مهمی بر عهده دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که آثار وقف باید در زندگی مردم ملموس باشد، افزود: تحقق این امر نیازمند کار مستمر تبلیغی با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای است.
 
امام جمعه ساری، گسترش فرهنگ وقف در جامعه را نیازمند کار تبلیغی مستمر و هدفمند دانست و گفت: اگر مردم از کارکرد‌های این سنت حسنه دینی به خوبی آگاه شوند به طور حتم در مسیر تقویت و گسترش آن گام برخواهند داشت./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات