۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۹۳۸
حجت الاسلام والمسلمین محامی مطرح کرد؛

ضرورت عمل به توصیه های رهبر انقلاب در زمینه افزایش جمعیت

ضرورت عمل به توصیه های رهبر انقلاب در زمینه افزایش جمعیت
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه باید به رهنمودهای رهبری در زمینه جوان نگه داشتن جمعیت کشور جامه عمل بپوشانیم، گفت:‌ خانواده بهترین بنایی است که از سوی بشر تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان با اشاره به اهمیت مسأله تشکیل خانواده در مبانی دینی، گفت:‌ در مبانی دینی تشکیل خانواده حول محور معنویت بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خداوند ازدواج را وسیله ای برای جذب روزی و آرامش معرفی کرده است، اظهار داشت: فراهم آوردن زمینه ازدواج فرزندان و جوانان یک وظیفه الهی به شمار می رود که بر دوش پدران و مادران نهاده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات خداوند روزی زوج های جوان را مورد ضمانت قرار داده است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال مسأله ازدواج را خلق کرد تا زنان و مردان در کنار یکدیگر به آرامش دست پیدا کنند.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: در احادیث آمده است که زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم کنید زیرا ازدواج سبب می شود فرزندانتان مورد لطف الهی قرار گیرند؛ خداوند متعال روزی کسانی که ازدواج می کنند را افزایش داده و بر مروت و جوانمردیشان خواهد افزود.

وی خانواده را بهترین بنایی دانست که از سوی بشر تشکیل می شود و گفت: طبق روایات هیچ بنایی به اندازه ازدواج در نزد پروردگار عالم محبوب تر و عزیز تر نیست، از این رو فروپاشی این بنای مقدس به وسیله طلاق نیز مبغوض ترین امر حلال نزد خداوند به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه ثمره و میوه ازدواج، فرزند است، به دغدغه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه فرزندآوری و جوان نگه داشتن جمعیت کشور اشاره و ابراز کرد: باید به مطالبات رهبری در زمینه جوان نگه داشتن جمعیت کشور جامه عمل بپوشانیم؛ مسأله فرزندآوری در مبانی دینی خصوصا روایات نبوی مورد تأکید قرار گرفته است، از این رو نباید از خوف معیشت و فقر از این موضوع بسیار مهم خویشتن داری کرد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات