۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۴۶۲۶۹

رونمایی از بزرگترین رسوایی نظامی تاریخ اسرائیل

رونمایی از بزرگترین رسوایی نظامی تاریخ اسرائیل
مدل خبررسانی واقعه فستیوال موسیقی نزدیک نوار غزه در روز 15 مهر به عملیات پرچم دروغین شباهت دارد؛ دروغی که خیلی زود فاش شد.

تحقیقات پلیس اسرائیل نشان داد که نیروهای حماس روز ۱۵ مهر در جریان عملیات «طوفان الاقصی» از برگزاری فستیوال موسیقی نزدیک شهرک «رعیم» حتی اطلاع هم نداشتند و این، بالگرد ارتش رژیم بود که به سمت حاضرین در فستیوال بیابانی مذکور شلیک کرد. این گزارش از سوی روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر شد.[1]

مدل خبررسانی اسرائیلی‌ها از واقعه فستیوال موسیقی در روز ۱۵ مهر به عملیات پرچم دروغین شباهت داشت. عملیات پرچم دروغین (False Flag)  نوعی صحنه آرایی است که در نتیجه آن بتوان انگشت اتهام افکارعمومی را به سمت حریف دراز کرد. هدف از «عملیات پرچم دروغین» جلب افکار عمومی برای هر اقدام بعدی است. این موضوع از سوی رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه است. از جمله:

حمله به ناو «USS Liberty» نیروی دریایی آمریکا: این حمله یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌هایی است که اکثر آمریکایی‌ها یا مردم جهان در برهه زمانی وقوع آن شنیده‌ بودند.  ماجرا از این قرار بود که جنگنده‌های اسرائیل روز ۸ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی (۱۸ خرداد ۱۳۴۶) به یک کشتی نیروی دریایی آمریکا حمله می‌کنند که منجر به کشته شدن ۳۴ و زخمی شدن ۱۷۴  نیروی آمریکایی می‌شود. این حمله  حد فاصل شبه‌جزیره سینا و ساحل غزه ترتیب داده شد. هدف، مقصر جلوه دادن مصر و وادار کردن آمریکا برای مداخله در جنگ ۶ روزه بود.[2]

ماجرای لاون: در جولای ۱۹۵۴ میلادی، چندین بمب در برخی از ساختمان‌های متعلق به آمریکا و انگلیس در شهرهای قاهره و اسکندریه منفجر شد. این اتفاق در زمانی رخ داد که دولت جمال عبدالناصر در حال مذاکره با دولت انگلیس برای تخلیه پایگاه‌های این کشور از کانال سوئز مصر بود. چند ماه بعد مشخص شد که عده‌ای از یهودی‌های مصری توسط اسرائیل به خدمت گرفته شدند تا عملیات بمب‌گذاری را انجام دهند، به‌گونه‌ای که گروه‌هایی‌ نظیر اخوان المسلمین یا کمونیست‌ها در مظان اتهام قرار بگیرند. هدف، جلوگیری از خروج نیروهای انگلیس از کانال سوئز و تسلط مصر بر آن بود. این عملیات بعد از لو رفتن به برکناری «پیناس لاون» وزیر جنگ وقت اسرائیل منجر شد و بر همین اساس، این واقعه به ماجرای «لاون» معروف شد.[3]

ماجرای خلیج تونکین (بهانه حمله آمریکا به ویتنام)، اسناد وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق (بهانه لشکرکشی آمریکا به غرب آسیا در سال ۲۰۰۳)، ماجرای موسوم به شهادت نیره (بهانه لشکرکشی آمریکا به غرب آسیا در سال ۱۹۹۱) از جمله مصادیق مشهور عملیات پرچم دروغین برای جلب افکار عمومی است. 

رژیم صهیونیستی نیز ساعات اولیه صبح ۱۵ مهرماه، متحمل بزرگترین شکست نظامی-اطلاعاتی تاریخ تشکیل خود شد. بر همین اساس، اشد مساعی خود را به کار بست تا  به نوعی با داعش نمایی از نیروهای آزادی‌خواه فلسطینی، ائتلافی از کشورهای غربی و حتی منطقه‌ای را برای مشروع جلوه دادن نسل کشی غیرنظامیان غزه تشکیل دهد.

اکنون دو سناریو پیرامون فستیوال بیابانی روز ۱۵ مهر مطرح است:

اول؛ تیراندازی بالگرد ارتش رژیم به افراد حاضر در فستیوال با هدف پیشینی (متهم کردن حماس) انجام شده است. احتمال این موضوع کم است. زیرا ارتش رژیم از وسعت عملیات طوفان الاقصی مطلع نبود و متعاقب آن، از حجم اسیرگیری و هلاکت نیروهای خود غافلگیر شد. 

دوم؛ نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از رسوایی بزرگ نظامی خود در کشتن حاضرین در فستیوال، فرار روبه جلو کردند و تصمیم گرفتند یک نقشه پَسینی برای آن طراح کنند.

این رویکرد پیش از این نیز توسط رژیم انجام شده است. «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره  با پوشش مشخص خبرنگاری روز ۱۱ مه ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) در جریان حمله ارتش رژیم به اردوگان جنین با شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. ماجرا کاملاً روشن بود و این قتل در مقابل دوربین‌ها رخ داد اما رژیم در آن برهه گردن نگرفت. پس از گذشت یکسال و فشار افکار عمومی، اسرائیل مجبور به عذرخواهی شد!

مورد دیگر جنایت رژیم در بیمارستان المعمدانی بود. ارتش رژیم در شامگاه سه شنبه ۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) این بیمارستان را هدف حمله موشکی قرار دادند و فاتحانه آن را رسانه‌ای کردند. در کسری از زمان، با افزایش نفرت جهانی از این اقدام سبعانه، رژیم مدعی شد که این حمله کار جهاد اسلامی بود. اما نوع واکنش صهیونیست‌ها و قدرت انفجار موشک به حدی وضعیت را روشن کرده بود که مدتی بعد، رسانه‌های جریان اصلی جهانی نظیر نیویورک تایمز با ژست بی‌طرفی، مجبور شدند مهر تایید بر انجام عملیات توسط رژیم صهیونیستی بزنند. 


توئیت «حنانیا نفتالی»  پیرامون حمله موشکی به بیمارستان
(این توئیت بعد از مدتی حذف شد)

اکنون صهیونیست‌ها اذعان کردند که فستیوال موسیقی روز ۱۵ مهر در نزدیکی کیبوتص رعیم توسط ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته شده است. 

در عملیات پرچم دروغین، فاعل نقشه، با طرح قبلی، مرتکب واقعه‌ای نظیر حمله اسرائیل به ناو آمریکایی می‌شود. اما به دلیل نوع پنهان‌کاری عملیات طوفان الاقصی و غافلگیری رژیم، نظامیان اسرائیلی بر اثر دستپاچگی مرتکب خودزنی شده‌اند. لذا فرضیه سناریو پیشینی رژیم برای این رسوایی بزرگ رد می‌شود.  

آنچه قریب به یقین است، رژیم برای رهایی از این رسوایی بزرگ نظامی، به سیاق پرونده‌های پیشین خود نظیر ابوعاقله و بیمارستان المعمدانی فرار رو به جلو کرده است.  بر همین اساس، راهبرد خود را بر روی داعش نمایی از حماس و انتشار دروغ‌های اغراق شده‌ای نظیر ذبح ۴۰ کودک تنظیم کرد. از طرفی، افرادی با تابعیت‌های کشورهای غربی نیز در این فستیوال حاضر بودند که می‌توانست به کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، مشروعیت بدهد.

بالغ بر ۳۶۴ نفر در این فستیوال کشته شدند. به بیان بهتر، ارتش رژیم صهیونیستی دستپاچه شد و ۳۶۴ نفر از مردم خودش را کشت! 

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات